Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 28 feb 12, 22:26

Det er en myte at kunstgress er så mye billigere enn naturgress. Kunstgresset krever ikke mye løpende vedlikehold, men det må byttes ut hvert 5-6 år, eller noe sånt.

Så et bidrag fra kommunen vil vare bare nettopp en 5-6 år før problemet oppstår igjen... Vi snakker altså ikke om en investering i klubben fra kommunens side, snarere tvert imot: Kunstgress går innafor det vi kaller for "bruk og kast"-mentaliteten.

Men, det er to andre viktige forskjeller med kunstgress: Det kan brukes om vintern, og det kan brukes mye, mye mer enn naturgress. Dette betyr at stadion dermed ville ha blitt treningsbanen til junior, senior (1. + 2.) og evntuelt guttelag OG samtidig matchbanen til alle laga.

Jeg tror ikke det finnes noen uenighet i FFK om at naturgress er best, problemet er at vi mangler en bane med tilhørighet til FFK, og en bane med basis dusj og sanitærfohold.

Jeg foreslår at kommunen, og en velgerkåt ny ordfører, heller er behjelpelige og går i dialog med FFK om plassering av  treningsanlegg bestående av:

  • 1stk naturgress treningsbane (den som ligger nede ved den gamle dokken kan ikke ligge der i all tid, jeg ser at det er diskutert riving av kraner allerede)
  • 1stk vinteroppvarma kunstgressbane
  • 1stk klubb-bygg med dusj, sanitær og møtelokale.

Hvis dette kunne komme på plass (og det hadde ikke behøvd å koste kommunen en eneste krone), tror jeg hele diskusjonen om kunstgress ville dø hen. En spinoff-effekt av dette er at Fredrikstad da også vil kunne få et idretts- og treningsmiljø som kan utnyttes i idrettsgymnas osv.

Dette er den LANGSIKTIGE gode løsningen for FFK. Jeg er så driiiiiitlei av politikere som bare slenger om seg med kortsiktige løsninger, løsninger som bare skraper på overflaten av det som egentlig er problemet.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f