Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 28 feb 12, 19:28
Endret: 06 mar 12, 15:20
Endret av: arte et labore

Nei til kunstgress

Jeg ser at politikerne også her i byen synes det er smart å legge plast, og vil derfor forsøke å stanse denne giften som sprer seg rundtomkring i landet. Blir det plast her i byen, må noen seriøst stagge min aggressjon. En tradisjonsrik klubb som FFK med plast? Greit at kunstgress mye er en følelsegreie, men det er faen meg nok argumenter mot også.

Mange hevder at det er penger å spare på å skifte til kunstgress. For meg er dette i beste fall en løst dokumentert påstand. Det er ikke harde fakta. Kunstgressbaner må skiftes. I tillegg er det en betydelig investering i startfasen. Trenger FFK en stor utgiftspost til nå? Nei.  Men ok, FFK kan kanskje spare penger på sikt. 

Uansett er ikke penger alt, selv om det i disse dager kanskje er det. 1 mill av kommunen hjelper heller ikke stort.

Jeg tror klubber med ekte gress har en konkurransefordel ovenfor andre klubber med kunstgress når det kommer til å hente attraktive spillere. Og da særlig utenlandske. Spillerne som er i klubben idag har utfordringer som det er, og skulle det i tillegg komme kunstgress, vil vi nok få se at flere av våre gode spillere vil ønske seg bort.

Et argument plastfolket bruker er også at anlegget skal bli flerbruksarena som kan brukes året rundt. Men hvorfor skal kamparenaen brukes til det? Kunstgressbaner rulles jo ut over hele landet som om det var vegg-til-veggtepper i England?

Kamparenaen skal være et sted unge spillere kan dra å se sine idoler spille fotball. Et sted de kan drømme om å få spille når de blir større. Et mål som kan motivere spillere til å yte det lille ekstra, som gjør at de utvikler seg til å bli gode fotballspillere.

 

Og ikke minst, det handler om Fredrikstad sitt ry som fotballby. 

Hadde jeg vært millionær, hadde jeg betalt klubben så mange millioner de trengte for å beholde det vakre naturgresset.

 

La oss begrave kunstgressballen død, gi kunstgressmafian i NFF og politikerne fingern. Finn andre løsninger og bevis at FFK har leverett som klubb, selv MED naturgress!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f