Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 26 feb 12, 19:33

Opprinnelig postet av Tøfflus

Et eller annet sted stopper kommunikasjonen opp, og det rimer dårlig med det faktum at "samspill" ble nevnt som en verdi klubben skulle strebe etter.

Jeg var sågar med på prosessen å komme fram til klubbens verdier... Det går ikke lange tida før verdiene er glemt... Hvor lang tid snakker vi om? Det er da definitvt mindre enn 2 år??? Hvis en fotballklubb skal ha forhåpninger om å delta i norsk toppfotball i mange år, og på stabil basis, tror jeg vi er nødt til å utvide "manns minne" med noen 100, om ikke noen 1000 prosent!

Prosessen var initiert fra årsmøtet, og klubbstyret satt igang en stor prosess hvor alle involverte parter var med, inklusive folk fra AS. Disse bidro på lik linje med alle andre, og det var ikke helt uten stolthet vi til slutt kunne presentere "FEST".

Problemet med våre verdier er at de vel egentlig formelt sett gjelder for FFK, og ikke FFK sport AS. Vi har årsmøtevedtak på dette, men noe slikt finnes jo ikke fra generalforsamling i AS. Dette er problemets kjerne: Sånn som det er nå er det et stort gap mellom FFK og FFK sport AS, både i tankesett, metoder og også (sannsynligvis) verdier. Her har FFK som klubb en kjempejobb å gjøre, for disse to organisasjonene MÅ begynne å dra i samme retning.

Hvis jeg absolutt skal komme opp med en teori om hvordan tingene kan ha bært så sinnsykt gæernt avsted, ja så må det være at Værste AS har hatt en "overkontrollør"-rolle overfor AS, siden de gikk inn med så mye penger for å redde skuta. Og at denne overkontrollør-rolla har passivisert AS-styret i en slik grad at man har gitt litt opp, og lar hr. Borg med flere kjøre skuta som de vil...

I verste fall vil "overformynderiet" gjøre at AS blir slått konkurs (chateux bankerott?), Værste har tapt en del penger (men de har god råd, så det driter jeg en lang marsj i), Klubben vil ha mista eierandelene sine over stadion (skjønt er det snakk om avtale mellom AS og klubb eller klubb og Værste?), og vi må bygge opp leieavtaler om stadion fra bånn. Jeg bare håper at Værste kjenner sin besøkelsestid og erkjenner hvilken avgjørende verdi det er å ha FFK på stadion, inklusive for Værste sin egen økonomi...


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f