Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 feb 12, 12:33
Endret: 18 feb 12, 14:13
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av Balto

Er det den nye daglige lederen eller Skatt Øst som har funnet ut dette?

Jeg kan nok ganske sikkert, selv om jeg heldigvis ikke er involvert, si at det er den nye lederen som har sett dette. 

Begge disse forklaringene virker svært lite trolige.

Sannheten ligger nok nærmere at dette er et resultat av årsoppgjøret for 2011, der det trolig blir klart at man har gått med underskudd. Da man heller ikke fikk kabalen budsjettmessig til å gå opp for 2012, måtte det informeres om at FFK-systemet trues av konkurs. Tror ikke man skal gi enkeltindivider "æren" for denne "oppdagelsen".

At man nå har én daglig leder for klubb- og administrasjon er jo bare proforma. I praksis har dette ingen verdens ting å si. Daglig leder for klubb er jo bare noe man er på papiret (var det ikke Jonsson som sist var dette?). All daglig drift hører jo innunder driftselskapet.

Lønnskostnader høyere enn budsjettert (pga. man hentet Tarik, Ruud Tveter og Hansen) kombinert med for lave publikumsinntekter (operert feil/altfor høy snittpris), ryktes å forklare noe av underskuddet... Men dette er jo relativt til budsjettet. Hvor går resten av kostnadene?

Det er vel også betimelig å stille spørsmål med hvordan kommunikasjonen har vært mellom AS- og klubbstyret. Har informasjonsflyten stoppet ved Svein Johannessen? Har han vært for egenrådig? Mannen har har snakket i store ord om og hatt en finger i det meste. Vi husker vel alle Piiroja-avtalen med "oppsigelsestid".

Jeg har også stusset over hvorfor det er Svein som har forhandlet med en ny draktsponsor. Det naturlige ville jo være at dette faller innunder administrasjon, og da hovedsaklig marked. Er dette en ikke-fungerende funksjon? Videre har han uttalt seg om driftselskapets økonomi i øst og vest, noe som strengt talt ikke er Svein Johannessens oppgave. Hvorfor har ikke daglig leder eller AS-styreleder vært den som har uttalt seg om dette? Har driftsselskapet hatt et ikke-fungerende styret?

På toppen av det hele har det vært uttalt fra sammen mann gjentatte ganger at økomomien er under kontroll. Brått sprekker boblen om at så ikke er tilfelle. Hva skjer?

Svaret er nok enkelt: FFK som har vært belemret med inkompetanse over lengre tid. Ledere og ansatte som ikke skjønner selv det en seksårng skjønner: Når sparegrisen er tom, kan jeg ikke lenger kjøpe godteri.

Denne grunnleggende logikken virker å være mangelvare i veggene på Fredrikstad stadion.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340