Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 16 des 11, 10:13

Må si at jeg er veldig overrasket over at dette saken sprakk i media først nå. At agenthonoraret til Estland på 1 mill NOK ikke var annet enn skjult Piroja lønn, har vært en dårlig skjult offentlig hemmelighet lenge. At Skatt Øst først frikjente klubben, er for meg også en gåte og beviser at de gjorde et dårlig håndtverk i utgangspunktet.

Hvorfor skulle Raio Piroja, som var en av FFK sine viktigste og beste spillere, godta og ha kun 600 000 kr i årslønn og over 400000 kr lavere i lønn enn andre "middelmådige" forsvarspillere?.Samtidig som at en spiller som Ardian Gashi, "cashet" ut 1,6 mill NOK i lønn.

Estland har vel knapt fotballtalenter pr i dag og har hatt det de siste årene, ihvertfall med tanke på tippeligakvalitet og FFK har vel ikke hatt noen på prøvespill i perioden. Overrasker meg veldig at ikke Kosten stoppet denne betalingen på dagen med sin inntreden i klubben. Revisorer og annet må jo ha visst at dette var "grumsete" farvann. Klubben beviser igjen sin udugelighet når det gjelder ledelse. Men er glad at Svein tross alt nå er i klubben.Vårt kjære FFK kunne lett ha vært konkurs og degradert uten hans inntreden. Ingen tvil om det.

Morgan Andersen ja. Dersom dere går tilbake i historikk på mine innlegg, så var jeg en meget stor motstander av at Morgan Andersen ble hentet til klubben. Man ansetter ikke en person i en slik posisjon som er tiltalt for dokumenforfalskning uansett. At han så får frie tøyler i forhold til spillerkontrakter er helt utrolig. Selvfølgelig er ikke Morgan ansvarlig alene for Piroja saken, da han videreførte en avtale. Men blir spennende å se hva som skjer i forhold til Barsom, Gerrbrand og ikke minst Gardar Johansson. Går litt rykter der om litt "kreativ bokføring". Hva er det med Morgan Andersen som gjør at han får lederverv i norsk idrett?

Var snusk i NISO, med reiseregninger etc, blir dømt i Mikkel saken for dokumentforfalskning, må da på bakgrunn av dette slutte i FFK ( hvor det nå ramler "lik" ut av skapet ), jobbet vel i 4 måneder med team Østberg før han brått sluttet, før han får "toppjobb" i Stjernen, hvor det blir mye rot og etterhvert sykemelding. Har ikke MA bevist nok av sin udugelighet nå? Uansett om man ikke gjør ting for egen vinning, så skal man få lederverv på bakgrunn av kvalifikasjoner. Jeg ser ærlig talt ikke disse hos MA.

Merker mange her inne tok Morgan sitt parti når Knut Thorbjørn Eggen sluttet i FFK på grunn av Morgan og hans mangel på kompetanse i sin stilling. Mange støttet  MA mot mannen som førte oss opp to divisjoner på to år, holdt oss 5 år i tippeligaen og ga oss et cupgull. Ganske utrolig egentlig. Men godt nå å se hvorfor KTE tok det valget. Han forsto at dette ikke ville fungere og tok et valg på bakgrunn av det. Synes jeg det står stor respekt av.

Hv vil skje nå? Avhengig av hvor mye "kreativ bokføring" som finnes, så vil klubben utvilsomt få en millionbot, satsningen blir nok deretter da klubben mangler penger,  personer i klubben kan få betinget eller ubetinget fengsel og ikke minst er jeg redd for at NFF, dersom saken vokser i omfang kan statuere et eksempel og gi FFK minuspoeng neste år. - 5, - 10 poeng kan fort være en realitet. Litt avhengig av hva man finner i andre klubber. Synes det er trist hva som nå skjer i klubben, men på høy tid at det nå ryddes opp en gang for alle.

 

---------------------------

Støtter FFK og Leeds United i medgang og i motgang!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f