Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 12 des 11, 09:17
Endret: 12 des 11, 10:31
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Tøfflus

Rent og rødt? Nei, mange takk. Den rene røde fane er rød fordi den er full av blodet til de som ikke var enige med makthaverne, det være seg bolsjeviker eller maoister. Øverland hadde en del fornuftig å si, men hans politiske syn er jeg langt fra å dele. Rødt må kombineres med hvitt, og for landets del gjerne med blått. Dessuten skrev han vel "la ingen by dig det bedrag ...." Wink (digresjon slutt)

Når det gjelder logoen: Jeg er helt mot å lage en ny logo som ikke har noe med den gamle å gjøre. Modernisere den vi har? Gjerne for meg, selv om jeg ikke ser hvorfor en kåring på VPN skal utløse et slikt behov. Når det gjelder FF i logoen opp mot FFK ellers: Forkortelsen FK legger ikke opp til en orddelingsfeil, som Holters viser er det svært utbredt i norsk å bruke flere bokstaver fra ett sammenhengende ord i en forkortelse. Med andre ord, ved å skrive FK impliserer man ikke at det skrives Fotball Klubb, da det er en utbredt norm at Fotballklubb forkortes FK.

(La meg så på den bakgrunn komme med min egen digresjon, som hverken har med Øverland eller logoen å gjøre: "Vår" (eller Plankehaugens) adoptering av Pippi-sangen har begått en vederstyggelig orddelingsfeil. Ikke bare har man delt opp ordet fotballklubb, man har sågar sløyfet "klubb". Fredrikstad Fotball? Hva f***?)

He-he, regnet med reaksjoner på denne.

Jeg er blå politisk, finnes ikke rødt i det hele tatt. Så når jeg siterte den utmerkede dikter og hans utmerkede dikt var det kun med tanke på flaggets religiøse utforming.

La det være sagt; Jeg synes både det norske flagget og FFK-logoen skal forbli slik de er. Men Øverlands livssyn synes  jeg allikevel er meget bra. Og; Beklager den lille feilsiteringen av ØverlandWink

Hmmmm...., det ble noe tull med siteringen....

---------------------------

Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f