Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 15 nov 11, 10:50
Endret: 15 nov 11, 11:09
Endret av: Tøfflus

Regresskrav fra Raio? Dette må du nesten forklare. Han har jo selv vært med på dette.

For å utdype: Vi vet ikke hvem som har foreslått avtalen. Det kan ha vært Morgan, det kan ha vært Raio selv, eller hans agent. Men til syvende og sist må både Raio og Morgan ha satt navnet sitt på en avtale, hvor de har vært inneforstått med innholdet. At avtalen innebar unndragelse av skatt fra norske myndigheter, må de også ha visst.  Slik jeg ser det, er det ingen av partene som kan ha noen krav overfor hverandre - derimot har skattemyndighetene krav. Disse kravene rammer antagelig bare Raio, og kan eventuelt bli gjenstand for en sivil rettssak.

I tillegg kan det bli en straffesak, og der vil både Raio og de som var ansvarlige for avtalen fra FFKs side være på tiltalebenken. Eventuelt også agenten og dette estiske speiderfirmaet, for medvirkning. Jeg tror ikke FFK som klubb vil bli involvert i en slik straffesak.

Derimot kan FFK risikere straff fra NFF, for jeg antar NFF også har sine klare regler for lønn og kontrakter for profesjonelle spillere i norsk fotball.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f