Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 11 nov 11, 16:53
Endret: 11 nov 11, 17:07
Endret av: Ramp

Opprinnelig postet av Thomas 74

Utifra bildene virker det som om mange har en beudringsverdig fascinasjon for røyk.

Fire bluss så er man "ekte" supporter.

På Fredrikstad stadion savner jeg kreative tilrop og sanger. Etter mitt syn så har ikke bare antalle fremmøtte på ståtribunen falt kraftig etter alt bråket rundt nedrykk og diskusjon om hva slags supporetere man skulle være, men kreativiteten er også meget lav. Til og med i den spede begynnelsen etter opprykk tippeligaen 2003 så hadda man hylles sanger til spillere for eksempel. Samspillet ståtrubune og hovedtribune ble det også forsøkt å få frem, som i "rød og hvite er de beste". Det virker som det er slutt på dette og at supporetergjengen har blitt mer navlebeskuende.
Kosntruktivt ville jeg foreslått å at ståtribunen og plankehaugen/ultras tar opp igjen dette.

Andre med samme mening?

Pyroteknikk er en helt naturlig del av supporterkulturen stort sett over hele verden. Post gjerne bilder eller videoer som du mener viser god supporterkultur i denne tråden.

Er forøvrig enig i at samspillet mellom feltet og hovdtribunen kan bedres, skal dog sies at det hender at det gjøres forsøk på å dra i gang, men at vi opplever at det er vanskelig å få med seg hovedtribunen, stort sett pga situasjoner på banen, og noen ganger gir vi rett og slett opp.Til slutt vil jeg si at diskusjoner rundt ståfeltet på stadion bør tas i en annen tråd.

Så tilbake til topic:

http://img84.imageshack.us/img84/7616/30092410150356795406611.jpg

San Siro minnes Lazio-supporteren Gabriele Sandri som ble skutt og drept av politiet den 11. November 2007. Politimannen ble forøvrig dømt til 9 års fengsel.

----------------------

Neste søndag er det klart for nytt derby i København. Tidligere i år har Brøndbys fans boikottet derby, den gang i protest mot forslaget om å registrere fotballsupportere med fingeravtrykk. Denne gang er det FCKs fans som boikotter:

http://www.s12.dk

Opprinnelig postet av Sektion 12

Info om boykot

Som I alle ved, har Vestegnens Politi dikteret nogle nye groteske tiltag for vores derby. Kampen skal spilles kl. 13.30 og vi skal fragtes i busser fra Parken til Brøndby Stadion, som var vi kriminelle i en fangetransport. Disse vilkår er fuldstændig uacceptable for både fans, spillere og klubberne. Specielt denne type transport, er en grov kriminalisering af alle FCK fans. Vi har gentagne gange set, hvordan Københavns Politi kan håndtere store mængder af fodboldfans, uden at skulle foretage så grove frihedsindskrænkelser, som Vestegnens Politi føler sig nødsaget til, og viser dermed endnu engang, at deres uduelige ledelse ikke egner sig til disse fodboldopgør.

Derfor har Urban Crew valgt at boykotte kampen. Vi bliver nødt til at sige fra, overfor disse urimelige restriktione, som på ingen måde er almindelige borgere værdige. Vi håber at disse tiltag forbliver en engangsforstilling, og vi vil endnu engang gå dialogens vej med Vestegnens Politi, så vi kan komme tilbage til de forhold et derby bør afvikles under. Nemlig med frihed til march, sang og larm i gaderne omkring et fodboldstadion.

Mere info omkring weekenden op til følger. Vi lover en festlig derbyweekend, der dog desværre bliver uden stadionoplevelsen denne gang.

---------------------------

Supras Fredrikstad

-Millions are paid for pair of feet
Football became the Wall Street
Mot den moderne fotballen!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f