Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 07 nov 11, 21:06

Opprinnelig postet av Asgeir

Opprinnelig postet av keiko99

Er et kjøpt gull like mye verdt som det du har jobba og slitt for i årevis? Er det like artig å vinne seriegull med et innkjøpt lag som et lag bestående av lokale spillere? Er det like artig å vinne kamper når du vet at du alltid har et par pengekællær å takke? Og at støtten fra dem i prinsippet når som helst kan bortfalle?

Det er vel ikke like artig å kjøpe seg til suksess når du vet at den suksessen, og evnen til å finne suksess, avhenger av en person med penger? 

En klubb som mottar svære pengesummer for å få suksess vil over tid svekkes som klubb, fordi alt kommer seilende på ei fjøl, og hard idrettsklubbs-utvikling kommer i bakleksa. Når så pengene er borte står en ribba tilbake: En har masse dyre kontrakter, ingen evne til å finne inntekter på egen hånd, og ingen idé om hva man skal gjøre for å kompensere.

Nei, takke meg til sarpemodellen!

Skal vi få penger fra rikfolket må det bli på klubbens premisser fra A til Å. Alt annet vil over tid undergrave klubben. Ingenting er viktigere enn klubben. Ikke engang jakten på sukess!

Jeg vet ikke jeg...., jeg tror jeg ville godta sponsor- eller rikonkel-hjelp hvis vi kunne få en tittel å feire, framfor å aldri oppnå noe.......

Og Sarpemodellen takker jeg meg ikke til i allefall, det gjenstår å se om "suksessen" til halvamatørene fortsetter til året. Skulle ikke forundre meg om sarpingenes opptreden i TL i år var kun et engangstilfelle, en gjesteopptreden.

---------------------------

Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f