Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 07 nov 11, 19:56


Føler bare for å gratulere FFK med fornyet TL-kontrakt! En særlig varm hilsen til trener Aune som har ledet et ungt og uerfarent lag til å nå årets målsetting, med fin margin. Sterkt gjort!

Jeg må si meg enig i at det virker meningsløst å fokusere på trenerskifte nå. Det er IKKE klokt om klubben gjentar Nordli-tabben, altså mottar store beløp fra sponsorer til å hente et kjendis-navn i håp om at trenerens kjente navn skal løse klubbens problemer. Det får da jammen holde at man har gjort den feilen relativt nylig, ingen hast med å gjenta det nå. Det synes å ikke være grenser for hvor mange millioner FFK er i stand til å hente inn hvis de bare har en tilstrekkelig dårlig plan med å hive alle pengene i dass, som ved å betale Nordli et vanvittig beløp for å mislykkes. Er det til å undres over at FFK har dårlig råd, og har et noe rufsete økonomisk rykte?

FFK som klubb må være klar på at det de sårt trenger innen neste sesong er en eller om mulig to spillere i moden alder og med et godt nivå teknisk og mentalt, som kan bidra til å dra lasset og gi laget stabilitet. Det skal ikke være en kjent "stjerne", eller en spiller med det store utviklingspotensialet. Ikke invester i flere spillere som vil kunne selges med overskudd når de har blitt bedre om fem år. Det har ikke klubben råd til, for så rykker man bare ned innen den tid kommer. Sats på spillere som er på høyden nå, og som er gode nok til å gjøre en fornuftig jobb. Som eksempler, to tidligere FFK spillere som kunne være av interesse, Simen Brenne og Ardian Gashi - eller andre spillere på deres alder og nivå. Og som ikke primært har et stort videresalgspotensiale, men derimot et godt prestasjonspotensiale de nærmeste to-tre sesonger. Få sponsorene til å forstå at det er dette som gjelder nå, ikke de store navn og de hete investeringsobjekter.

Og så beholder man selvfølgelig Aune.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f