Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 06 nov 11, 11:54
Endret: 06 nov 11, 11:57
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg leste akkurat at han er 45 år gammel, og da er det vel heldigvis over og ut for denne klovnen i Tippeligaen.

Sikker på det? 45 er aldersgrensen til FIFA og UEFA for internasjonale / e-cupkamper, men  så vidt jeg har forstått kan han dømme Tippeligaen i enda fem år til. Har ikke funnet regelverket (...)

Det har du helt rett i Rey.

Fra NFFs kampreglement:

§ 4-5 Forbundsdommere

(1) Kamper i 0. og 1. divisjon menn og de fem siste rundene i NM menn skal dømmes av nøytrale forbundsdommere, eller av andre nøytrale dommere med autorisasjon etter § 4-1 som er særskilt oppnevnt av Forbundsstyret. Det samme gjelder assistentdommere.
Kamper i 0. divisjon kvinner og de tre siste rundene i NM kvinner skal dømmes av nøytrale forbundsdommere eller av andre nøytrale dommere med autorisasjon etter § 4-1 som er særskilt oppnevnt av Forbundsstyret.

(2) Forbundsstyret oppnevner hvert år forbundsdommere og assistentdommere. Forbundsdommere må ha autorisasjon etter § 4-1. Dommere som oppnevnes etter første setning, har ikke krav på å få dømme etbestemt antall kamper i løpet av sesongen.

(3) For å bli oppnevnt som forbundsdommer og assistentdommer, må man ha fylt 18 år og ennå ikke fylt 50 år ved årets begynnelse, samt ha bestått teoretiske og fysiske prøver fastsatt av Forbundsstyret.

"

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f