Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 02 aug 11, 06:22
Endret: 02 aug 11, 06:22
Endret av: Arte et labore

Opprinnelig postet av kratos
Et lag nesten ribbet for utlendinger som skal hevde seg i tippeligaen tror jeg desverre bare er en fantasi, til det er det for mye som må klaffe...

Hvis Godset klarer det, så bør det gå an for Fredrikstad også. Nå er det ikke bare i FFK at utlendingene har blitt færre, men hele ligaen. Når flere satser på å bruke unge spillere gjelder det å være best i klassen for å lykkes. Her er FFK i gang allerede, mens det er flere klubber som ligger bak oss på det området.

Du må gjerne nevne Simen Rafn og de som ikke har lykkes. De har ikke slått til ennå, men kan gjøre det. Eller ikke. Sånn vil det alltid være ved å satse på unge spillere. Man får ikke en solid Tippeliga-spiller ut av hele juniorlaget. Mens du nevner de som ikke har lykkes, kan jeg nevn Staw, Thomassen, Tarik, Gamboa, Hussain og til dels Tveter som har lykkes.

Om Aune er rett mann eller ikke får nesten tiden vise. Han tok i hvert fall ryddejobben. Sjekk stallen nå kontra den for to år siden og se hvilken forandring som har skjedd. Likevel, vi opplever større suksess med den nye og unge stallen nå enn med den etablerte og dyre stallen vi hadde i 2009.

Jeg tror denne talentsatsninger har vært med på å redde publikumssnittet fremfor å svekke det i hvert fall. Se bare hvordan det gikk med Stjernen til slutt som aldri ga norske talenter en sjanse, men brukte rubbel og bit av penger på dyre utlendinger. Folk gikk rett og slett lei og Stjernen mistet mye av publikumsgrunnlaget.

Apropos Ramberg. Man kan selvsagt ikke kun satse på 18-19 åringer heller. Ramberg er en kontinuitetsbærer og har nyttig erfaring. Kanskje mest utenfor banen de siste årene dog.

Om noen år - om vi fortsetter som nå - så har vi kanskje spillere som faktisk vil takke nei til Rosenborg fordi talentarbeidet i FFK har vist at spillerne blir utviklet bra nok til å havne i de større klubene ute i Europa. Vi er godt i gang allerede. Gå noen år tilbake og du vil knapt finne FFK-spillere som var interessante for større klubber på kontinentet. Nå er det stadig speidere fra større klubber på besøk for å se på FFKs spillere.

Det må nødvendigvis bety at klubben gjør mye riktig i talent- og speiderarbeidet sitt om dagen.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f