Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Robbie

Juniorspiller
Ble medlem: 15 feb 11
Innlegg: 105

Lagt til: 05 jul 11, 09:08

Forferdelig kamp, rett og slett!

Når det er sagt: Jeg synes Fredrikstad opptrer som forventet hvis man ser sesongen under et. Vi liker oss best borte hvor vi kan ligge lavt og satse på kontringer/overganger. Hjemme, derimot, synes jeg vi stanger forferdelig. Vi har vel strengt tatt bare spilt halvannen bra hjemmekamp i år. Rosenborg hjemme og til dels Enga hjemme. Deler av sarpekampen var heller ikke så aller verst, selv om vi som vanlig slet voldsomt mot de små blå.

Problemet, slik jeg ser det, er at vi ikke klarer å være kreative nok når vi skal styre kampene. Det går for mye i stampe. I går skulle alt tidvis presses gjennom midten. Mot Haugesund var det langt bedre, i hvert fall i oppspillsfasen. Da klarte vi i langt større grad å få fart på kula og rulle opp på siden. Hussain gjorde mye bra, banens beste i går, mens Jabbie slet voldsomt. Men det er naturlig når vi tar med i betraktningen at gutten såvidt har fylt 18.

Mads Hansens innhopp var vel det mest positive i går. Endelig fikk vi litt fart på siden, og vi klarte i større grad å utnytte rommene bak Tromsøs venstreback. Noen av innleggene ble også svært farlig. Godkjent innhopp også av Ramberg, synes jeg. Bortsett fra at mannen ikke evner å skyte.

Tarik, Borges og Vidar var banens dårligste i går. Synd med Vidar i og med at han har hatt en svært positiv kurve når han har fått sjansen i år. Staw var også merkelig passiv på målet. Der må han være mye tøffere i duellen med Mos.

FFK har slitt hjemme helt siden sølvsesongen. Det virker som om spillerne knyter seg når de skal spille foran eget publikum. Borte slipper man seg mer fri, antakelig siden laget ikke skal styre kamepene. Hurtigheten i laget gjør at vi utmerket kan ligge kompakt bakover uten å måtte ha ballen mest hele kampen gjennom.

Når det er sagt. 7. plass halvveis er absolutt godkjent. Får vi lov til å bygge på dette laget fremover, i tillegg til at vi sper på med lovende unggutter og enkelte etablerte "stjerner", kan dette bli svært bra i fremtiden.

Kudos også til hjemmepublikummet som møtte opp i går. Over 9000 en mandag i sommerferien er bra.

Vi reiser oss igjen!

---------------------------

Kråkerøy


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f