Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 23 mai 11, 12:54

Siden troppen til kampene mot Portugal og Litauen ble kunngjort i dag, tenkte jeg det var passende å starte kamptråd.

Portugal vil nyte godt av å ha flere av toppspillerne sine i knallform. Cristiano Ronaldo scoret likså godt to mål i sin siste RM-kamp for året og sikret seg scoringsrekorden i La Liga, mens Nani har vært nær sitt beste for Man Utd i sesongens siste tredjedel. Det er kanskje lov å håpe at nettopp disse to er litt mette når de kommer til landslagssamlingen? Men det er nok av annet farlig å stoppe i det portugisiske laget. Drillo hevder at Portugal akkurat nå er verdens beste landslag.

Norge sliter med at vår antatte førstekeeper, Jon Knudsen, har vært skadet mesteparten av sesongen hittil, mens utfordrerne Jarstein og Bugge P har vært alt annet enn stabile. Milde himmel, som jeg savner Erik Thorstvedt. Vårt antatt beste angrepsvåpen John Carew har også slitt med skader i våres, og er trolig et stykke unna toppform, men Moa har gjort en god sesong for Hannover. Hvis det blir en kontringskamp fra vår side, noe som er ganske sannsynlig, kan fort Moa spille en viktig rolle.

Tabellsituasjonen tilsier at hvis Portugal vil ha håp om å vinne gruppa, må de vinne denne kampen. Taper vi med ett mål er vi likt med dem innbyrdes, og i så fall vil vi fremdeles ligge godt an. Av de gjenstående kampene er det denne som vi mest sannsynlig taper, men vi har altså råd til det. Med uavgjort ser det mørkt ut for Portugal med tanke på gruppeseier, og lyst for oss.

Kombinerer vi den antatte kvalitetsforskjellen mellom lagene, og resultatene i starten på kvalifiseringen, må vi kanskje forberede oss på en reprise av Rotterdam '93? Den gangen Bratseth og Pedersen ble svimle og stolpene reddet oss fra et klart tap?

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340