Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 22 mai 11, 14:33

Opprinnelig postet av Dokka

Den lille byen vi var innom het Carmel, kjempekoselig liten by.

Nabobyen til Monterey. Byen som Clint Eastwood var borgermester. Trist hvis du ikke var innom akvaraiet i Monterey, Dokka, da må du nok ta en tur tilWink

Holters:

Casablanca Restaurant i Santa Cruz var veldig bra når vi var der, du bør kanskje prøve den.

Hvis du har lyst til å brenne av noen ekstra kroner på noen topprestauranter i New York så kan jeg anbefale følgende:

"Daniel",

topprestaurantet til mesterkokken Daniel Boulud, ligger i Upper East Side, 65th street nr. 60. Gangavstand fra Times Square, ca 25. minutters gange. Denne restauranten figurerer på diverse verdensbestelister, så den på 8. plass i fjor. Kan lønne seg å reservere bord dagen i forveien, uformell og hyggelig atmosfære, men "gentlemen must wear a jacket" som det heter. Superopplevelse, prisnivå høyt i forhold til USA, men ikke spesielt høyt når det gjelder Norge, vi har jo verdens dyreste og ikke de beste restaurantene.

"Per Se"

Topprestauranten til USA`s mest kjente mesterkokk Thomas Keller, (Han har også en restaurant i Napa Valley som heter "The French Laundry"). Beliggenhet i Time Warner Building, 4 etasje, like ved Columbus Circle, (flott Boss-forretning i 1. etasje) ved Central Parks sydvestre hjørne. (Columbus Circle er en av de få rundkjøringene på Manhattan). Dresscode, "gentlemen has to wear a jacket...) Fasjonabel restaurant, opp til 3 måneders ventetid. Vi var der 20. oktober i fjor og spiste en uforglemmelig 14-retter, "Chefs tasting menu". Hvis du/dere skulle ønske å spise der så kan jeg gi deg mailadressen til en av servitørene, han som ordnet oss bord i fjor, (vi møtte ham på en Hvaler Gjestgiveri tidligere på året i fjor, og han fortalte oss da at han skulle begynne på Per Se, han er fra Irland)eller du kan spørre etter  (si ifra hvis du vil ha navnet på pm)        og hilse fra meg. Uforglemmelig matopplevelse, flott utsikt over Central Park South, Midtown og Upper East Side. Det koster noen kroner men du husker det desto lengre. Rangert på topp 3 i usa og topp 10 i verden.

Nå forventer jeg selvfølgelig av noen å bli kalt for en snobb, men det stemmer ikke så det bryr jeg meg ikke omWink

Lykke til i USA Herr Holters, landet er fantastisk og mangfoldig, menneskene er åpne, imøtekommende og nysgjerrige, altså stikk motsatt av hva mange europeere sier.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340