Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 20 mai 11, 14:42

Opprinnelig postet av GodeGeir

Jeg er ikke uenig i konklusjonen,dvs lete etter og signere unge spillere-jeg syns arumentene ble for dårlige! Jeg åpner også for unntak fra å til en hver tid signere bare unggutter,hvis man finner en bosman spiller som er motivert for å forlenge karieren 2,3 år av gleden av spillet,ikke lommeboka,kan det være gull.Simen brenne kan jo bli en slik.

 

Det er en spiller med tilknyning til byen og laget, selv om mange slaktet ham den gangen han gikk til LSK. Lønnskravet til en bosmanspiller er dessverre sjelden lavere enn den klubben han forlater, mens spillere på vei opp (ref Jabbie) koster en brøkdel. Videre så ligger det en verdi i en slik spiller om han lykkes. Videresalgspotensiale i en etablert bosmanspiller er nok lite.

Jeg mener at spilleren må være outstanding for å hentes inn i moden alder. Og da må man som regel betale for dette også i form av høy lønn. Norsk fotball, generelt VIF og Brann har erfaring med eldre spillere som ikke akkurat har vært positive. Tore Andre Flo til Sogndal er vel også et prosjekt som kanskje ikke har stor sjanse til å lykkes. Rune Lange i VIF (Say no more) og mange andre eksempler er en god motvekt til Mühren og McAllister.

VIF har vel endelig skjønt det og satser nå mer på unggutta. Det samme ser man også tildels i Brann, selv om de har svidd av store summer på Ojo og Bentley.

Vi har de pengene vi har og bruker dem deretter. Så får vi heller handle spillere som Gamboa, Horn, Jabbie , Mads Hansen for en billig penge :D

 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f