Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 06 mai 11, 23:37

Opprinnelig postet av General Gardener

Banens beste: Joachim Thomassen. Er sjeldent god i posisjoneringene sine, og ligger nesten alltid helt riktig. Erling Knudtzon er rask, men Thomassen tok ham fullstendig ut av kampen. Imponerende backspill.

Enig! Årsbeste av Thomassen som nok var vår bestemann i dag. Veldig flink til å lese spillet og klarer å ta ut en formsterk Knudtzon av kampen. God mann mot mann, og viser at han er smart i møte med hurtigere motspillere. Når det er sagt har jeg fortsatt veldig lyst til å se Thomassen få prøve seg sentralt på midten i 4-4-2. Han har løpskraft, aggressivitet og kan være en potensiell ballfordeler sentralt på midten med stort potensial. Inntil videre bør han nok likevel holdes på venstreback, i mangel på andre alternativer der.

Synes også vår andre back, Gamboa, gjør en god kamp. Stopperne også, selv om det tidvis i kampen åpnes opp veldig sentralt mot individuelt sterke LSK-spisser. Skal dog sies at vår sentrale midtbane i perioder glipper veldig defensivt, både Ramberg og Jabbie. Da ble det vanskelig for Martinsen/Horn i mann-mot-mann-duellene som oppstod, når LSKs angripere fikk komme rettvendt.

Offensivt fortsetter Celso Borges å skuffe. Nå skal det sies at han også hadde en svak start på sesongen i fjor, men jeg synes å se en trend i år der Borges er mer opptatt av å kjæle med ballen, noe som sinker angrepsspillet vårt. Borges må jobbe med å slippe ballen videre raskere, samt gjøre ting litt enklere. Samspillet med Tarik sitter heller ikke så bra som man kunne håpet.

Ruud Tveter viser igjen at han er en målscorer, og bør få mer spilletid. Kommer utvilsomt til å score regelmessig med tillit.

Ellers var jeg blant de som applauderte da Martinsen gikk av banen med rødt kort etter sin professional foul. Helt riktig. Profesjonell fotball er kynisk, og 90 prosent av spillerne i Tippeligaen ville gjort det samme i lignende situasjon. Da blir det for dumt å kritisere Martinsen.

Etter spill og sjanser var vel poengdeling også greit i dag, selv om jeg naturligvis ikke er fornøyd med uavgjort hjemme mot LSK. Kampen var for øvrig var skuffende svak kvalitetsmessig. Vi må opp på et høyere nivå mot Vålerenga 16. mai.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f