Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 27 apr 11, 16:03
Endret: 27 apr 11, 16:04
Endret av: Jasko

Opprinnelig postet av Tøfflus

For det første, synes jeg det er jævlig frekt å si at alle som ikke er opptatt av dette, er juletrær og teatertilskuere. Legg av deg den elitistholdningen. Det er mange som rett og slett har et annet syn på hva som er viktig av supportere. Lyd, for eksempel. Det er for eksempel mange nordmenn som fremdeles ser til England framfor Sør-Europa for inspirasjon, og dermed ikke bryr seg om det visuelle i særlig grad og heller ikke er store fans av evighetssanger med shalala i hue og ræva. Det får du respektere uten å kalle alle som er uenig med deg for teatertilskuere. Jeg er for at både den ene og den andre typen supporterkultur skal få komme til uttrykk, men vis litt respekt. Det er ikke slik at pyro, evighetssanger og trommer er en fasit for hvordan supporterkultur skal være.

For det andre: De fleste visuelle virkemidler er det ingen regler mot. Bannere og flagg, hopping og analtog for dem som liker sånt. Jeg skjønner ikke poenget med å være så opptatt av å trosse reglene akkurat når det gjelder pyrotekniske effekter. Det er ikke lov. Jobb gjerne for å få det tillatt.

For det første: Jeg kalte aldri de som ikke var interesserte i lyd for juletrær/teatertilskuere. Dog virker det ikke ut som mange i PH er interesserte i lyd heller... det vises ikke slikt i de kampene jeg har vært på (så langt alle denne sesongen og flesteparten sist sesong). PH er langt fra det nivået de var på for 4-5 år siden. Er man med på lyd, så må det stå kampen ut. Dette er PH dårlige på, for i perioder er det veldig stille fra feltet.

For det andre: Jeg har aldri sagt at det jeg skrev er noe jeg personlig står for. Dette er en side å se saken på fra. Mange gjør det, andre gjør det ikke. Jeg har heller aldri påstått at jeg er elitist eller tilhører eliten. Alle har ulikt syn på dette, det er opp til hverenkelt om hvordan de vil definere de diverse syn/begreper. Det eneste jeg gjorde i mitt tidligere innlegg var å legge frem et forslag til spørsmålet som en debatant stilte tidligere. Mulighens du tar deg nær fordi jeg traff på et ømt punkt?

For det tredje: Da synes jeg PH og supras sammen bør fokusere på de lovlige virkemidlene som du nevner. Flagg, bannere, sang, lyd, dans osv osv. For en "utenifra" (dvs meg) virker det som at dette er noe supras prøver å innføre. De vil ha flere til å synge gjennom hele kampen, til å få frem flagg og nye sanger. PH på den andre siden prøver bare å finne feil hos supras, for så å prøve å sette dem i dårlig lys. F.eks: "Slutt å skrike Er dere klare!? Er så irriterende", eller "jeg gidder ikke å synge den sangen, det er dårlig" "forsangeren bør ikke skrike til meg, jeg gjør som jeg vil". Dette er dårlig, du gjør ikke som du vil når du er en del av en forening og det bestemmes at alle vil synge. Vil du gjør som du vil så får du melde deg ut og sette deg blant "de vanlige". Det er klart for alle (?) at slike det er nå, så kan det IKKE fungere. PH og supras må sammarbeide mer. De som ikke gidder å synge/danse bør henvises til sitteplasser, og de som faktisk gidder å gjøre en innsats bør kunne få stå på PH-feltet. Et samarbeid handler om kompromisser, her bør det skje et møte. Skjer det ingenting så vil hele PH feltet og selve stemingen på stadion forfalle... trist men jeg mener at det er slikt.

---------------------------

-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f