Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 27 apr 11, 15:03

Opprinnelig postet av Jasko

Uten at jeg vet hva personen tenkte på så tør jeg å påstå at det å være en stor supporter av et lag og ha tilhørighet til en supportergruppe ikke nødvendigvis alltid handler om en seier på gressmatta. For mange supportere så er kampen på tribunen like viktig som den på matta. Det å se best ut, veldig koordinert og ha gode sanger samt godt lydnivå betyr så mye mer en enkelte andre  fans ("juletrær/teatertilskuere") kan fatte. Vil man se teater så får man lov til det, ingenting i mot dette. For andre dog så er det at din supporterforening ser best mulig ut på tribunen like viktig, om ikke viktigere.

For det første, synes jeg det er jævlig frekt å si at alle som ikke er opptatt av dette, er juletrær og teatertilskuere. Legg av deg den elitistholdningen. Det er mange som rett og slett har et annet syn på hva som er viktig av supportere. Lyd, for eksempel. Det er for eksempel mange nordmenn som fremdeles ser til England framfor Sør-Europa for inspirasjon, og dermed ikke bryr seg om det visuelle i særlig grad og heller ikke er store fans av evighetssanger med shalala i hue og ræva. Det får du respektere uten å kalle alle som er uenig med deg for teatertilskuere. Jeg er for at både den ene og den andre typen supporterkultur skal få komme til uttrykk, men vis litt respekt. Det er ikke slik at pyro, evighetssanger og trommer er en fasit for hvordan supporterkultur skal være.

For det andre: De fleste visuelle virkemidler er det ingen regler mot. Bannere og flagg, hopping og analtog for dem som liker sånt. Jeg skjønner ikke poenget med å være så opptatt av å trosse reglene akkurat når det gjelder pyrotekniske effekter. Det er ikke lov. Jobb gjerne for å få det tillatt.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f