Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 27 apr 11, 09:50
Endret: 27 apr 11, 09:53
Endret av: FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av thejester

Opprinnelig postet av Plankehue

Opprinnelig postet av Plankehue

Jeg syns det var ganske lite passende å kalle rbk spillere homser og kvinner eller noe slikt som ble sunget.

Det syns jeg dere skal slutte med, det har ingen steder i verden å hetse folk pga leggning eller kjønn. (ja, jeg vet at ingen av de er damer). Det står også i lov verket til PH at dette er ikke lov.

jeg skrev dette et annet sted og fikk ikke svar, så jeg  prøver meg igjen. Noen som vill svare på dette?

Tiltredes. Om de kaller de "jenter", "kvinner" eller "kjerring", det er en ting, men det med "homo" og ting som går på det, så er det selvsagt uakseptabelt. Setter det på lik linje med "ape", "neger" og andre rasistiske ytringer.

Tiltredes også herfra, med den kommentar at jeg også finner det like usmakelig som rasisme å slenge bemerkninger om at spillerne er "kvinner". Ikke fordi jeg tror spillerne tar seg så nær av det, men fordi det underforstått er en nedsettende kommentar om kvinner, selv om det kun skulle være ment om kvinnelige fotballspillere. Snakker man nedsettende om noen i en avgrenset kontekst så får det lett en mer generell virkning. Det gjelder også ved rasisme. Kaster man bananer etter mørkebrune spillere på norske fotballbaner (det har jo pinlig nok skjedd i fordums tid) så oppfattes det som rasisme i generell mening. Så blir det også om man bruker ord som 'kvinne' i nedsettende betydning. Det blir usmakelig og er totalt unødvendig. Det er enda godt å høre at dette også strider mot PHs regelverk. Det kan godt sies å være i strid med norsk lov også. Beskyttelse mot krenkelser og diskriminering i det offentlige motiverer noen like nødvendige som fornuftige skranker for ytringsfriheten. Respekterer man slike fornuftige skranker, så respekterer man også ytringsfriheten. Og så slipper vi å se mer ytringspoliti på norske tribuner i fremtiden. De synger jo ikke likevel.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f