Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 19 apr 11, 17:28

Det meste er sikkert sagt og skrevet om gårsdagens kamp nå, og lite blir jo like raskt historie som en fotballkamp. Men jeg vil likevel kaste meg på jubelbruset, for dette var en fantastisk deilig seier (jeg hadde ikke forventet seier her, rett og slett fordi jeg ikke så for meg at RBK skulle gå fire kamper på rad uten seier)!

Jørgen Horn har allerede fått mye skryt, og jeg henger meg på. I går var han antakelig banens beste spiller: massevis av innsats og entusiasme, relativt god pasningsfot, varierer fint spillet sitt, god i duellene og beveger seg raskt. Håper han nå klarer å justere temperamentet sitt litt også. Ellers var det en meget god sentrallinje vi så i går. Ramberg og Jabbie ruvet på midten med masse aggressivitet i bunn. Jeg synes disse to spillerne utfyller hverandre bra, og med Jabbies fysikk og defensive ansvar ser vi allerede at Ramberg blomstrer med mer offensiv kreativitet. Moro å se på. På topp gjør Tarik Elyounoussi mye bra i mellomrommet, er aggressiv og entusiastisk i spillet, både offensivt og defensivt. Uenig med de som mener han har hatt en treg sesongstart, og nå fikk han også belønning med en nydelig scoring. Oppløftende! Det gule kortet var forøvrig altfor hardt idømt av en dommer som hadde lagt lista altfor lavt i forhold til gule kort (synes også Tariks gule i forrige kamp var litt strengt). Uansett er det på høy tid at noen gjør noe med karantenereglene. Håpløst at man skal sone allerede for tre gule.

Til slutt, det var også ting å irritere seg over i går:

Vi sliter i startfasen av kampen. Jeg har sett i flere kamper at enkeltspillere ikke kommer ordentlig igang før det er spilt 10-15 minutter. Jeg synes dette særlig gjelder Joachim Thomassen som gjør merkbart mange enkle feil i starten av kamper. Heldigvis spilte han seg stort opp i går. Men også kollektivt var det noe som ikke stemte helt i går (kanskje preget av boikotten?), før det heldigvis ble bedre - veldig mye bedre.

MEN jeg er heller ikke helt fornøyd med avslutningen av kampen, som jeg har sett andre lovprise. Etter 2-0 føler jeg vi blir altfor "jålete" i spillet. Spillerne holder for lenge på ballen, blir altfor opptatt av å spille "pent" og skal leke i land seieren med å spille såkalt fin fotball. Men hvorfor i all verden kan vi ikke heller utnytte RBKs store hull og være mer direkte i spillet? Da hadde vi hatt gode sjanser til å score både ett og to mål til før sluttsignalet. Spesielt det siste kvarteret har vi mange store muligheter til å komme gjennom med direkte spill, men isteden skal vi stoppe opp eller spille kortpasninger på tvers. Spesielt ille synes jeg Celso Borges er. Altfor ofte stanser han opp og står med ballen i beina istedenfor å finne raske og gode løsninger fremover på banen. Jeg syntes oppriktig synd på Ruud Tveter som fikk spille ca. 10 minutter og var tydelig ivrig på å vise seg frem. Minst to ganger kunne han ha kommet alene med keeper hvis Borges hadde spilt han igjennom istedenfor å leke med ballen på egenhånd, og det var flere eksempler der jeg rev meg i håret over forspilte sjanser.

Men dette var egentlig en bagatell, for selvsagt er jeg strålende godt fornøyd med kampen og resultatet!

 

 

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f