Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 10 apr 11, 23:32
Endret: 10 apr 11, 23:36
Endret av: Ramp

Opprinnelig postet av Arte et labore

Det må da finnes andre virkemidler enn å straffe de som faktisk spiller kampen? Er det noen som tror at folkene bak TV-avtalen sitter og ser kampene og tenke "Shit, publikum er stille, og det er vår feil. Det må vi endre på"?

Det å ha stillhet er jo en av de sterkere virkemidlene man har. Ja, jeg tror faktisk det har en effekt. Klubber og TV vet å bruke stemning i markedsføringen av den enkle grunnen at det selger. Om publikum er stille skaper det et dårligere produkt som igjen skaper mindre fornøyde kunder. Alle vil ha fornøyde kunder for pver tid vil misfornøyde kunder kreve alternativer eller endringer. Desverre rammer det også spillerne men det er vi villige til å ofre for saken. De skal få god støtte de 80 andre minuttene. Det er forøvrig viktig å understreke at man i utgangspunktet ikke bare protesterer mot TV2, men mest mot NFF. TV2 følger bare avtalen, og det må de få lov til. Det er neste avtale man vil endre og derfor protesterer vi nå, før det er for sent. (Selv om de fleste er av oppfatningen av at TV2 er noen rasshøl, og at det heller ikke skader å skade det jævla produktet de snakker om i samme slengen)

Opprinnelig postet av Arte et labore

Tippeligaklubbene får en god slump penger fra TV-avtalen. Tror noen klubbene stiller seg bak dette? De som sender kampene får vist flere kamper, ergo tjener de mer penger. Tror noen at disse endrer mening? Eller NFF - om de har så veldig mye å si i denne saken?

Ja, det er sant, men er man tjent med færre folk på tribunene? Skal disse pengene man tjener på en tvavtale gå foran det å få mest mulig folk til kampene, og ikke minst best mulig ramme før kampen? Alle snakker om fulle tribuner, men da må man også legge til rette for det. Det er enighet om at fredagskampen er bra, mye bedre enn mandagskampen, men med to ukedager er situasjonen for supportere forverret. Fredag, Lørdag og Søndag bør være dagene rundene spilles på. Er du seriøs når du stiller spørsmålet om de har noe å si i saken? De er jo de som "arrangerer" ligaen, og dermed setter betingelsene i avtalen sammen med NTF hvor klubbene er med å får sagt sitt. Desverre selger NFF så fort prisen er rett, og vi sier nå ifra i at det må de ikke gjøre så lenge det går utover de som ser fotballen live. Det er i mine øyne heller ikke tvil om hvem som legger igjen penger i klubbkassa i form av effekter f.eks.. Det er ikke sofasupporterne.

 

Opprinnelig postet av Arte et labore

Jeg tror slike aksjoner kun straffer FFK i form av mindre støtte de første ti-femten minuttene av kampene. Dermed mener jeg det burde finnes andre virkemidler. Finn de ansvarlige og møt opp flere tusen motstandere foran hovedkontoret, og det vil helt sikkert ha bedre effekt.

Nå sier man ifra på denne måten i første omgang, det du lanserer som en mulighet er sikkert heller ikke en utenkelig aksjonsform.

Opprinnelig postet av Arte et labore

Det er jo ingen menneskerett å se fotballaget sitt hver eneste kamp. Så lenge de ansvarlige mener de tjener mest penger på denne måten, så kommer de til å fortsette med det.

Nei, det er det ikke, men jeg synes det er litt overraskende at det kommer fra en som er glad i et lag. Hadde det kommet fra en eller annen økonom uten interesse for fotball hadde jeg forstått det. Fotball betyr mye for mange og det er etter min mening det som gjør fotballen så spesiell. De kommer sikkert til å prøve å fortsette slik så lenge de tjener penger som du sier, men det betyr vel for faen ikke at man ikke skal si ifra? Det er nok av talenprogrammer og annen skit å sende i helgene, og tvkanalene vil sikkert fylle hverdagene med mer fotball om de får muligheten. Det tror jeg vil føre til mindre folk på kampene, derav mindre entusiasme og mindre penger til klubbene. Uten entusiasmen og rammen rundt kampene...ja da dør fotballen.

---------------------------

Supras Fredrikstad

-Millions are paid for pair of feet
Football became the Wall Street
Mot den moderne fotballen!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f