Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 apr 11, 19:00

Svak kamp og naturligvis et skuffende resultat. Savner tydeligere grep fra trenerteamet på et tidligere tidspunkt. Når det er åpenbart at Celso Borges aldri kommer inn i kampen fra sin spissposisjon, bør han mye tidligere settes ned i en midtbanerolle, og overlate spissplassen til Ruud Tveter. Borges virket tung og sliten, men har likevel en pasningsfot og overblikk som kan nyttiggjøres fra midtbanen, og sette opp Tarik og Tveter. 

Ellers ble jeg dypt imponert over Jabbie som den første halvtimen dominerte stort på midten. Beveger seg over store rom dypt på midtbanen og rydder opp i det meste. Gjør en ekstremt viktig ryddejobb, og er vanvittig sterk i duellspillet. Utvilsomt et kjempetalent som allerede ser ut til å bli en av våre viktigste menn denne sesongen. En spillertype vi har savnet, og en spiller det garantert gjør vondt å møte for motstanderen. Minuset er at Jabbie så ut til å miste konsentrasjonen og ble ganske fort sliten (dårlig disponering av kreftene?). Da begynte han også å slurve mer med pasningene og kom på etterskudd. 

Ellers gjorde forsvarsrekka en godkjent jobb. Horn viser at han vil bli den spillende midtstopperen vi har savnet, selv om han fortsatt virker litt uferdig og gjør enkle feil. Piiroja er på vei mot formen, og vi har to iherdige backer som vil mye - men kanskje ikke fikk til alt i dag. Likevel vil jeg trekke frem Gamboa som en av våre beste i dag.

Det var spennende å se Mads Hansen fra start. Jeg ser at han virkelig ønsker å vise seg frem for publikum og åpningsminuttene er lovene. Men han forsvinner veldig raskt ut av kampen og gjør en svak 1. omgang. Virker rett og slett å slite med Tippeliga-tempoet. Heldigvis ble han bedre etter pausen, og jeg liker en offensiv kantspiller som utfordrer backene med fart og teknikk. Virker også som en smart spiller. Men jeg tror nok fortsatt Alex Valencia ville vært et mye bedre valg fra start i dag. På motsatt side var Amin Askar lettere anonym og så  ut til å mangle selvtillit. Ble mye nøling i situasjoner der han bare være offensiv.

Tarik var ganske frisk, løp mye og skapte et par fine sjanser. Positive takter. Det gule kortet var unødvendig, men også veldig strengt idømt. Tom Harald Hagen hadde forresten ingen imponerende dag på jobb som dommer, og delvis ødela han kampen ved å  legge lista altfor lavt, blåse på småting og stykke opp kampen.

Alt i alt en kjip start på lørdagskvelden.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f