Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 jan 11, 21:11

Det er i hvert fall ingen tvil om at den sentrale midtbanen er vår akkilleshæl.

I teorien synes jeg faktisk den mest spennende midtbaneduoen vi kan stille med er Joachim Thomassen og Celso Borges. En bevegelig, løpssterk og aggressiv Thomassen bak en intelligent, ballsikker og målfarlig Borges. Problemet er naturligvis at begge kommer til å bekle andre posisjoner, så her må vi finne andre alternativer. En sentral midtbane bestående av Elvestad og Ramberg er jeg stygt redd blir altfor enkel i Tippeligaen, og kan bli avkledd mot de fleste motstandere - især på bortebane. Vi er i øyeblikket nesten avhengig av at Jabbie skal bli en hit fra første stund, noe vi selvsagt ikke kan forvente.

Den sentrale midtbanen er på mange måter den viktigste posisjonen i et lag, og jeg synes det er merkelig at FFK nærmest har neglisjert å styrke startoppstillingen med et solid midtbaneanker. Laget skriker etter det, og jeg tror vi er helt avhengig av å finne en rett type før sesongstart for at vi skal lykkes. Sentrallinjen blir ikke bedre enn sitt dårligste ledd, og per i dag fremstår den sentrale midtbanen som regelrett svak på Tippeliga-nivå, noe som kommer til å hemme oss kraftig. Håper det skjer noe i løpet av januar.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f