Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 11 jan 11, 00:01

Opprinnelig postet av ffk1903

Spillerstallen 2008

Spillerstallen 2011

Jeg liker forandringen jeg ser. Prosentandelen med utenlandske spillere har gått fra 44,8% (13 av 29 spillere) i 2008 ned til 22,2% (4 av 18 spillere) i dagens stall. Altså en halvering i prosentdelen. Herlig å se så mange norske flagg foran spillerne i A-stallen. Angrepsrekken i 2008 var jo en virvarr av nasjonaliteter, med åtte spillere og syv forskjellige nasjonaliteter.

Det gjør nok sitt til at flere føler en viss tilknytning til laget også. Vi så jo hva som skjedde med Stjernen for noen år siden (og kanskje nå?) hvor det nesten var utelukkende utlendinger på laget, som gjerne kom og forsvant uke for uke. Folk flest gadd ikke lengre følge laget. Det var jo bare en haug med "gjestearbeidere" på laget.

Da er det gledelig å se at FFK har tatt tak. Borte er overbetalte utenlandske benkeslitere av eldre generasjon, og inn har det kommet noe oppfordrende norske yngre spillere som er betydelig billigere å lønne.

ME LIKE!

Dessuten er snittalderen ned et halvt år, med fem spillere over 25. Veldig bra. Jeg liker at det ser ut som en klar tanke bak troppen per dags dato.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340