Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 31 des 10, 12:38

Opprinnelig postet av aavdst

FFK har jo en intensjonsavtale med Jabbie fra Sierra Leone. Han er jo en sentral midtbanespiller. Så hvis det ordner seg med ham, har vi vel dekket opp den plassen også. Regner med at Jocke & Co har han i bakhodet og at de derfor ikke snakker om sentral midtbane foreløpig. Men, jeg vet at en intensjonsavtale er null verdt, så vi får bare krysse fingrene. Men tviler på at de gjør avtale med en annen sentral midtbanespiller før de vet hvordan avtalen med Jabbie ender.

Jeg glemte intensjonsavtalen vår med Jabbie i farta. Men all erfaring tilsier at vi ikke kan forvente at en afrikansk tenåring skal gå rett inn i startoppstillingen. Selv med Jabbie på plass er vi altfor tynt besatt på sentral midtbane. Vi snakker tross alt en av de viktigste posisjonene på banen, og vi trenger mer pondus i sentrallinja får offensivt. Selv om vi får Jabbie på plass, mener jeg det er viktigere å sikre en ny sentral midtbanemann før vi kjøper vår andre venstrekant i vinter. Enda mer viktig enn en ny kantspiller er det også å få på plass et spissalternativ. Der er vi om mulig enda tynnere besatt.

Vi har nok av kantspillere i Thomassen, Askar, Valencia, Rafn og Ruud Tveter. I tillegg kan Dino Mulac bekle kantposisjon. Flere av de kan spille på begge sider. Simen Stranderholen fra juniorlaget kan jo også tas opp i løpet av sesongen, hvis han får den rette utviklingen. 

Nå må vi prioritere å styrke sentrallinjen, som tross alt er det viktigste!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340