Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 01 des 10, 22:47

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Selvfølgelig hadde det dét din nisse. Tarik er Fredrikstad-gutt og selv om det kanskje ikke virker sånn, så finnes det andre ting enn penger i fotball. Lojale spillere finnes faktisk. Om Tarik ikke bare ser etter lønningsposen gjenstår å se.

Dessuten er det ikke rart man har litt økonomiske forutsetninger å snakke om med tanke på publikumsoppslutning i Fredrikstad, som ligger i toppen av norsk fotball. Samme med sponsorer. Med eller uten Høili har nok Fredrikstad utrolig mye større ressurser enn det nollåttan har.

Tarik er en talentfull spiller som, om han ikke er dum som en loff, bør tenke karriere. Han har potensiale til å nå langt om han tar de riktige stegene og går til de riktige klubbene. Han herjet for Lillestrøm tidligere denne sesongen når han var der. Hvorfor, sett bort i fra lønningsposen, skulle han dratt til Fredrikstad? Mulig du ikke er objektiv nok til å se det, men slik det ligger an akkurat nå kommer dere til å slite i bunn av tabellen. Hvorfor skal Tarik dra til dere istedenfor et satsende norsk lag som han vil få vist seg frem i? Om han først åpner for retur til Norge, så vil det nok være mange flere klubber som er mye mer interessante enn dere, han kan dra til. Og da, for uten om lønningsposen, er det ingen grunn til at han skal dra til dere.

Og Fredrikstad har ikke så mye mer ressurser enn en del andre norske klubber heller. Dere har, etter det jeg har fått med meg, kuttet stort i budsjettene den siste sesongen for ikke å gå for mye i minus. Med høye lønninger på et par spillere og muligens sviktende publikumstall (går det trått er det langt i fra sikkert at det kommer mange flere enn sesongkortinnhavnerne på kamp) skal dere kanskje ikke budsjettere med for høye overganger. Om dere ikke får hjelp fra sponsorer som Terje Høili. Må også nevne at det å sammenligne budsjetter med Sarpsborg 08 er "høl i hue". Vi har rekordlave budsjetter, og skal jeg tippe vil jeg tro at vi blir den Tippeliga-klubben med lavest budsjett.

Opprinnelig postet av FFKgutt1
Takket være Terje Høili hadde FFK ikke vært i Tippeligaen 2004 nei, men etter at stadion skulle flyttes dit den var nå ble det bråk, Høili snøret igjen pengesekken og de siste årene har han ikke bidratt så mye.. Sist gang var i 2009 som endte med nedrykk da han hentet Valencia og Andersson.. Så vi har mye vi kan takke den mannen for, samme som dere Sarpsborg08 fans kan takke Sparta og SFK for at dere nå er i Tippeligaen.. Uten Sparta med Hoås og Wiig hadde dere ikke vært der.. Men kudos til dere som har rykket opp uten hjelp fra investorer osv.. ;)

Sarpsborg 08 har mange å takke for at de har klart det. Både Sparta, SFK, investorer og kommunen. Sparta slettet vel 1 eller 2 millioner i gjeld, som var helt avgjørende. At vi får leie stadion til lav pris hjelper også stort. Og skal det bygges ny stadion hjelper nok kommunen til med mye. Engsmyr må vel nesten være norges best likte ordfører.

Høili har hjulpet dere både direkte og indirekte slik jeg ser det. Han hentet vel både Valencia og Andersson, og hjalp han til med å hente Tom Nordli til klubben også? Samtidig har dere tjent grovt på å være i Tippeligaen, som ikke ville skjedd uten ham. Uansett, stadion skal dere ha kudos for. Der hjalp han vel ikke til, og den er nydelig. Særpinger liker vel ikke innrømme det, men Fredrikstad Stadion er en av de bedre jeg har sett. Spesielt bortefeltet, med ståplasser og rett bak mål, er nydelig.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f