Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Sarpingen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06
Innlegg: 88

Lagt til: 14 nov 10, 11:05

Det er selvfølgelig en problemstilling dette med formasjon. Jeg valgte "selvfølgelig" Sarpsborg-diamanten, mens mysthical valgte den mer flate 442, som FFK har brukt i år. Skal man komponere et all-star-lag, mener jeg at man skal ta utgangspunkt i de beste spillerne, så får man heller velge system etter det. Da er i mine øyne Heieren, Piroja, Thomassen, Jørgensen, Borges, Hoås og Wiig selvskrevne. Et lag hvor disse hadde utgjort stammen, burde hatt gode muligheter til å prestere godt i Tippeligaen.

Jeg stusser også litt på at du velger Staw i mål. Han har vel ikke prestert noe særlig siden første halvdel av 2008-sesongen, og det er snart tre år siden. I høst holdt Hjulstad nullen åtte ganger på de siste tretten, og han vant utrolig mange poeng for oss (bla sterk delaktig i de fire vi tok mot dere). Jeg tror han gjorde en tabbe i år, ellers var han sikkerheten selv (særlig konge i feltarbeidet), i tillegg til de matchavgjørende egenskapene.

Ellers er det selvfølgelig helt riktig som dere skriver, at Sarp hadde et fortrinn i forhold til samhandling og spilleglede. Jeg tror allikevel dere lurer dere selv hvis dere vektlegger den dimensjonen i for sterk grad. Det virker som deltakerne i denne tråden er forholdsvis enige om at styrkeforholdet mellom lagene er ganske likt, og så får en heller si at det var det kollektive som vippet det i vår favør. Hensikten min her er å påpeke at enkelte kanskje har hatt litt urealistiske forventninger til laget. FB skrev feks før 3-0 kampen i våres at Sarp egentlig var sjanseløse hvis man sammenliknet lagene spiller for spiller. I kommentaren nå på slutten etter sesongen, ble det også problematisert at FFK ikke rykket opp, selv om de hadde dobbelt så gode spillere. Jeg skal nyansere bildet litt ved å si at det virker som en del her på forumet har hatt mer nøkterne betraktninger.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f