Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 05 nov 10, 19:39

Opprinnelig postet av ffkmufc

Veit jo det.

Men husker Grønis fikk mye kjeft for at han ikke brukte de samme ungguttene.. De var da i følge noen gode nok for TL.

Nå er de ikke gode nok for adecco..

Jan Rafn er jo ekstremt for bruk av egne unggutter, regna derfor med at vi skulle bruke de i år, framfor å hente eldre spillere utenfra..

Året i adecco skulle jo hjelpe unggutta våre

Ser at du og noen andre har noen meninger om hva jeg mener, står for og gjør i min funksjon i FFK.

Hva legger du i" Jan Rafn er jo ektremt for bruk av egne unggutter" ? Og hvilke unggutter er det du sikter til som Grønis ikke brukte. Det er vel bare Elvestad og Agim av ungguttene som spilte under Grønis, og begge de 2 har dessverre vært veldig utsatt for skader.

Jeg har hele tiden påpekt nødvendigheten av å ha en hospiteringsordning hvor unge spillere kan prøve seg og kjenne på nivået sammen med våre beste spiller (a-laget). Videre så har jeg klare meninger om at dersom FFK i fremtiden skal overleve økonomisk så må vi utvikle egne spillere fremfor å hele tiden hente dyre etablerte spillere utenfra. Samtidig skal vi kunne hente spennende utviklings/salgsobjekter fra andre kontinenter. Dette blandet med etablerte spillere er jeg ganske overbevist om at er veien å gå. Ikke veldig langt fra de tanker og ideer TKK forfektet og ble felt på i FFK.

Men dette er ikke gjort på 1 år. Det er en langsiktig prosess og vi tryller ikke bare frem en hel mengde unge talenter som går rett inn i en a-stall. I år har vi hentet opp 3 spillere fra egen juniorstall og samtidig hentet inn en ung spiller (88 årgang) fra Trosvik. Det er bra det sett i lys av at i FFK så har det i mange år vært lite fokus på forvaltning av de talentene som kommer opp.

Spilletid for disse har vært variabel og det har jeg meninger om. Men de holder jeg faktisk for meg selv så lenge jeg har en sønn som spiller. ( Simen har forresten fått veldig mye spilletid, noe jeg har registrert at du ikke er like glad for, men det respekterer jeg)

Jeg blander meg ALDRI opp i hverken laguttak eller bruk (ikke bruk) av unge spillere. Noen her inne har til og med hevdet at TFA bruker Simen fordi han er redd for meg :)

Anne sier det er 3 viktige elementer som er viktig for å utvikle spillere. (Talent,Spilletid,Tillit). Det støtter jeg 100%. Skal man utvikle spillere så må de faktisk få prøve seg. Og man må få lov å feile uten at man blir kritisert og buet på av eget publikum. Det er flere spillere gjennom tiden som har mistet mye selvtillit på både gamle og nye stadion.

Men kriteriet for å spille skal selvfølgelig ikke være at man er ung.

 

 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340