Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4691

Lagt til: 04 nov 10, 09:44

Akkurat det med uinteressante kamper må vi bare leve med, dersom vi vil ha såpass mange lag i de to øverste divisjonene. Jeg tror ikke det var så voldsomt spennende for de som holdt med Eintracht Frankfurt (nr. 10 i Bundesliga, 15 poeng fra nedrykk), Blackburn (nr. 10 i Premier League, 20 poeng unna nedrykk) eller Fiorentina (nr. 11 i Serie A, 12 poeng fra nedrykk) i april og mai i fjor.

Interessante kamper til sesongen er slutt betinger at det er jevnt enten i toppen eller i bunnen. Man kan ikke begynne å innføre sluttspill og annet dill for å gjøre kampen om 12. plassen uinteressant. Og personlig mener jeg at et lag som blir nummer 5 i adeccodassen ikke har fortjent å spille om opprykk til TL. I år kan nummer 5 utmerket godt bli et bydelslag helt uten opprykksambisjoner ... var det i det hele tatt andre enn FFK, Sogndal, smurfene og Glimt som hadde ambisjoner om opprykk i år?

Til sjuende og sist er jeg vel enig med deg, Plankekæll. Nummer tre i Adeccodassen mot nummer 14 i TL, dobbeltoppgjør. Enkelt og greit.

(Til slutt kan jeg vel si at jeg synes at når vi nå har 16 lag i TL, så nærmer det seg et antall hvor det er mer rimelig å la tre lag rykke ned, ikke bare to, og da er kvalik en grei mellomløsning). Det vanlige er vel at i serier med 18 og 20 lag er det tre som rykker ned. Således er norsk 1. divisjon ganske drøy, med fire av 16.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340