Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 14 sep 10, 17:27

Som Willy over her er jeg heller ikke blant dem som ”krever” Aunes avgang bare på grunnlag av observasjon og ikke informasjon. Det vi derimot skal og må kreve av Aune NÅ er at laget presterer langt bedre!

Problemet kan rett og slett ikke være et kravstort publikum. Vi – og våre likemenn i Bergen - er nok mer engasjerte enn de fleste andre, men i sum er jo det klart positivt for laget, forutsatt at lagets motivasjonsansvarlige bruker dette på rett måte! Jeg debuterte på tribunen da FFK slo Hødd 6-0 i Oktober 1966, og publikum er seg helt likt som den gang – også Waldorf og Astoria i Muppet Show-losjen har vært tilstede hele tiden.

Problemet her er som de fleste påpeker heller ikke manglende innsats.

Derimot er problemet at det er en (tilsynelatende) mangel på samhandling og plan i spillet. Det var det ikke mot Hødd i 1966 :)

3500 erfarne ”ekspertkællær” på stadion tar ikke SÅ feil – selv om de aller fleste av oss ikke har D-trener-kurs. De 150 dimlingene som sitter og slenger dritt får både spillerene og vi 3500 ekte FFK-kællane bare lære oss å overhøre.

Trenerapparatet arvet et problem, laget var dårlig skrudd sammen. Økonomien er så dårlig som den er, og på det grunnlag er det kanskje oppnådd mer enn man kunne forvente i sommer med høyreback, spiss og defensiv midtbane. Pengene holdt ikke til en spillende stopper i tillegg.

Mer komplett lag hjelper dessverre null og nix så lenge det (igjen tilsynelatende) er liten eller ingen struktur, plan og system hverken defensivt eller offensivt. Om planen mangler eller er for dårlig, om planen er der men man ikke greier å kommunisere den, eller om man rett og slett ikke evner å gjennomføre vet ingen andre enn de som er tett på laget De tre scenarioene kan kreve helt forskjellige løsninger!

Disse ”tett på” personene (med sportslig apparat i spissen) må nå reagere og agere. Det holder ikke lenger å konstatere de samme selvfølgeligheter i etterkant - gang på gang. Nå må man handle i forkant.

Supportere og media kan og skal mene mye, men det er den øverste klubbledelse som har oppgaven å løpende kvalitetssikre at alle klubbens deler, herunder også sportslig ledelse er god nok, og eventuelt beslutte hva som må gjøres for å forbedre. Det er et krav og en plikt styret har på seg til enhver tid. Jeg tar det for gitt at styret også innhenter informasjon fra grasrota (som f.eks her) 

Det hviler derfor et stort ansvar på styret om dagen. Lykkes FFK ikke i år kan det fort være en katastrofe for klubben på mange måter, spesielt med tanke på hvilke andre som kan lykkes…


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340