Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 29 aug 10, 13:14

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Erikk

Kan f.eks Borges, Wallace, Thommassen og Askar også gå gratis av samme grunn?

1+1=2. Sier seg selv at spillere som Borges, Wallace, Thomassen og Piiroja ikke er en del av spillerne som har foretatt lønnskutt, da dette er spillere med alternativer, og således kan be om å bli fristilt dersom de blir tvunget til å ta et lønnskutt. Jeg vet at Svein sier noe annet ("alle har vært med på lønnskuttet"), men det har jeg ingen tro på.

Kan også tenke meg at ungguttene, altså de som ikke tjener stort fra før av, har blitt skånet fra lønnskuttet.

Da gjenstår det fortsatt en god del spillere - de som ikke er så attraktive for markedet - som har gått med på et lønnskutt, trolig i størrelsesordenen 10%.

Har man godtatt lønnskuttet, så kan man ikke komme i ettertid for å bli fristilt. Man må nekte å ta et lønnskutt og be om å bli fristilt der og da.

Er samme som jeg skrev den gangen lønnskutet kom, men en ting Holters ikke har med her.

Enkelte av spillerne har vel også en sign on fee dette gjelder også Anderson.

Om denne ikke utbetales kan også en spiller be om og bli fristilt da dette da er et eventuelt rent kontraktbrudd fra FFK om den ikke utbetales i hennhold til kontrakt

 Anderson har vel en sign on fee på 750 000 fordelt på tre år, så passer vel at han skal ha 250 000 i disse dager. Dette er da penger klubben antageligvis sparer.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f