Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 29 jul 04, 11:21
Jeg tror nok Tore P har mer å bidra med når det gjelder erfaring på *dette* nivået, i motsetning til KTE og Ahlsen, all ære til deres karrierer, men det er jo noen år siden KTE var forsvarsspiller, da. Mye er likt i dag, seff, men...

Når det gjelder det å gå over til ren mannsmarkering innafor seksten, så er dette vel heller en standard en unntak. Dess nærmere en kommer goalen, dess tyngre markering. Ikke så rart i og med at "sonene" i et soneforsvar blir så små, og det er så tett med folk.

Soneforsvar fordrer skikkelig god kommunikasjon mellom forsvarsspillerene, og ikke minst felles spilleforståelse, og det er vanskelig når det går så fort som det gjør innafor seksten.

Hvis ikke guttane bak har blitt drilla på ren markering, så forstår jeg utmerket godt hvorfor det har kommet så mange lette mål, for å si det sånn.

MEN, jeg tror fremdeles ikke det er her skoen klemmer. Uansett system; det er vanskelig å spille godt i forsvar uten å ha individuelle ferdigheter på plass. Dessuten trengs det en god posjon sjøltillit sånn at man kan gå ut og fram i angrepsspilleren, tørre å utfordre, oppsøke ballen osv osv.

Jeg er faktisk litt i tvil om det er de individuelle ferdighetene som gjør at vi slipper inn for mye mål, men jeg har mer følelsen av at det er sjøltilliten som er hinderet...

Gleder meg faktisk til å gå på stadion på søndag.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340