Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 jul 10, 14:03

Vidar Martinsen har vel ikke ene og alene skylden for at vi har tapt noen kamper, men jeg er helt enig i at han ikke spiller bra. Han er enda mer uryddig i stilen enn Piiroja, og gjør mange taktiske feilvalg. Det skaper usikkerhet i backfireren, spesielt når Wallace og Piiroja også er dårlige taktisk.

Jeg syns uansett at Vidar har vært vår svakeste spiller i år, dårligere enn Hans-Erik Ramberg. Tror derfor det blir bra med Cristian Gamboa på høyreback, selv om jeg kan tenke meg at taktikk og defensiv struktur ikke er hans sterkeste side.

Når det kommer til det evinnelige maset om støttepasninger, merker jeg jeg blir litt irritert. Det er en typisk norsk fotballmentalitet, som vitner om lite peiling på fotball. I VM ser man gjerne at forsvarsfireren i perioder ruller mye fram og tilbake. Dersom Ophaug og Piiroja slår to-tre pasninger til hverandre, begynner enkelte på Stadion å bue.

Det tror jeg faktisk er et av FFKs største offensive problemer. Man tør ikke å holde ballen i laget, muligens på grunn av frykt for publikums "vrede"? Det fører ofte til enkle løsninger, som blir lett for motstanderen å snappe opp.

Jeg savner at man kan være litt mer tålmodige i oppbyggingsfasen, tørre å spille litt mer på tvers i forsvarsfireren for å åpne rom hos motstanderen.

Når man vinner ballen i gunstig posisjon, mener jeg derimot at man skal trykke bra på. Der syns jeg ikke det har vært bra i år, dessverre. Jeg savner et tydeligere temposkifte mellom når man bygger opp bakfra mot et etablert forsvar, og når man gjenvinner ballen i gunstige posisjoner mot et lag i ubalanse.

Forhåpentligvis får vi se festfotball mot Follo om noen timer. Jeg gleder meg! :-)


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340