Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5530

Lagt til: 26 mai 10, 09:19

Poenget her er at dommernes praksis er forskjellig fra regelverket. Det utvises skjønn. Dommernes praksis er det spillerne forholder seg til. Når dommeren endrer praksis til å benytte regelverket til punkt og prikke så blir det vanskelig å forholde seg til.

Typisk er det også at man sier at dette er riktig, som Rune Pedersen gjør her. Da bør den samme Rune Pedersen se til at alle dommere, nasjonalt og internasjonalt, følger den samme praksisen.

Hvis man tar situasjonen med Trond Olsen og Jarstein, så fullfører Olsen et løp der Jarstein er klart ført til å fange ballen. Deretter provoserer han Jarstein for så å trekke opp beina når Jarstetein dytter. Jeg synes dette er usportslig av Trond Olsen, mens Jarsteins reaksjon er ærlig nok.

Dermed mener jeg det uansett regeltolkning er en feilvurdering av dommeren. Hva om Trond Olsen hadde blitt stående? Ville dommeren dømt straffe da?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340