Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 25 apr 10, 20:09

Jeg synes Satch tar opp mange viktige poenger, som understreker mitt poeng om at stallen dessverre er veldig dårlig komponert, noe FFK ikke har hatt mulighet til å gjøre noen verdens ting med før sesongstart. Vi må huske at FFK er en klubb som for kort tid siden var alvorlig konkurstruet. Hadde man ikke finnet løsninger den gang, så hadde vi ikke hatt noe lag å heie på i dag, og hva skulle vi ha gjort da?

Med overnevnte ønsker jeg å anmode om litt edruelighet i folks forventninger. Det er utrolig kort mellom himmel og helvete her i Fredrikstad, og det virker som om omtrent samtlige har trodd at FFK skulle fly igjennom divisjonen med festfotball og tosifrede seire. Så enkelt er det faktisk ikke. Situasjonen er den at vi har spillere som må prestere i posisjoner som ikke er ideelle. Vi har rett og slett ikke bredden som skal til for å skape intensitet i treningsituasjoner, eller for Aune til å gjøre store grep fra gang til gang. Startelleveren mangler rendyrkede spillere i så mye som fire posisjoner: Høyreback, defensiv midtbane, venstrekant og spiss. Andersson er nemlig venstreving, Martinsen er stopper, og unggutta våre virker ikke å være klare for å bære børen på dette nivået.

Når folk begynner å hyle etter Odilon som redningsmann - som undertegnende har vært svak for lenge, la det være sagt - så er vi helt på ville veier. Har folket her inne i det hele tatt sett ham spille? Odilon har ekstremegenskaper i form av sin fart, noe som gjør ham interessant, men han har en lang vei å gå som fotballspiller. Ting kan tyde på at han har utviklet sine avslutningsferdigheter i løpet av vinteren, og det er gledelig, men husk at han presterer i juniorfotball og i 3. divisjon (!). Likevel skal man ikke se bort ifra at han kanskje kan få sjansen på benken (dispensasjon) i neste kamp dersom både Borges og Thomassen er ute.

Det er på tide at folk stikker fingeren i jorda og innser realitetene: FFK er en klubb med svært begrensede ressurser, og det vil være uaktuelt å hente inn noe stort trenernavn. Jeg mener at disse midlene uansett vil være bedre anvendt om de går til spillerforsterkninger i sommer. Forrige gang FFK var i en lignende situasjon, så svidde man av et tosifret antall millioner kroner på Nordlie med assistent og to spillere. Vi kan ikke gå i den samme feilen nok engang. Jeg er overbevist om at dersom Aune hadde fått disponere ti millioner kroner sommeren 2009, så hadde vi aldri rykket ned. Den gang manglet vi åpenbart også viktige spillertyper. De som skriker etter Tom Nordlie har for øvrig ingen verdens innsikt. Den mannen var galskap satt i system. Ingen - spillere, ansatte, styremedlemmer - som hadde med mannen å gjøre ønsket ham videre i klubben - kanskje da med unntak av de som ansatte ham, som utelukkende så på det som æreskamp.

Nei, spillet er ikke bra for tida - det ser vi alle - men la nå folket få litt arbeidsro! Dersom man ikke ser noen form for utvikling fra forrige kamp til denne, så vil jeg be folk tenke over saken når man har fått roet seg... Vi tok faktisk tre poeng i dag! I mine øyne er det også åpenbart at Aune hadde tatt tak i det defensive. FFK ryddet i stor stil unna foran egen kasse, og det er gledelig, da forsvaret - som kanskje er vår sterkeste lagdel - har prestert langt under pari så langt i år. Videre stod Staw frem som en solid keeper i dag. Kan vi ikke glede oss over dette i stedet?

Dersom FFK benytter sitt nettverk i sommer for å få på plass spillere med komplementære ferdigheter, så kan dette fortsatt ende godt. FFK har ikke de store ressursene, så kanskje må én spiller selges for å finansiere tre-fire inn. Det vil det i så fall være verdt. Da er det bare å håpe at vi - som i 2008 - kan være norgesledende på scouting, slik at de få midlene vi har blir velinvestert.

Jeg har nemlig troen på at dersom FFK får inn en defensiv midtbanespiller - kanskje den mest åpenbare mangelen vår, altså skjoldet som skal rense unna foran stopperne våre, og ofte den spillertypen som har størst innvirkning på et lag - så er vi allerede nærmere målet. Videre trenger vi også en høyreback og en spiss, men gjerne også en venstrekant, da verken Thomassen, Rafn eller Valencia imponerer i den rollen. Jeg vet det er mye å håpe på, men da hadde trolig laget holdt tippeligastandard. Husk at det er ikke sikkert at laget allerede i sommer må holde tippeligastandard for å at vi skal rykke opp. Kanskje er det nok med to-tre forsterkninger.

Smak på dette folkens: Vi ligger faktisk på kvalifisering til opprykk!

Å snakke om nedrykk til 2. divisjon blir nå helt feil fokus!

Så tell til tredve før man uttaler ting i retning av at både Aune og hele spillerstallen bør sparkes på dør for å bli erstattet av unggutter...

 

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340