Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 22 apr 10, 01:58

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Ok... La meg endre det da. Så hvis du mister glasset i bakken - hjelper det om jeg banner og skjeller deg ut da? Får det deg til å føle deg motivert til å la være å miste glasset i bakken neste gang da? Banalt eksempel, men det kan også sammenlignes med arbeidslivet - bortsett fra at der vil kritikken komme fra noen man faktisk kjenner til og man vet har en noenlunde grei forutsetning til å gi tilbakemelding...

Jammen det er så sinnsykt mye mer som spiller inn enn av vi kan bruke sånne eksempler pararellt. For det første er fotball unikt som yrke og som hobby, og for meg kan ikke sammenlignes med verken arbeidsliv eller noe annet.

Derimot forstår jeg hvor du vil. Tidligere i et innlegg her brukte jeg meg selv som et eksempel. Som et konkurransemenneske forventer jeg jo det beste av meg selv. La oss bygge videre på glass-metaforen da.

Jeg har mye erfaring med bruk av glass, og det er ikke ukjent for meg i det hele tatt. I tillegg får jeg jo konstant trening med glass da jeg bruker det hele tiden. Hadde jeg da klart å miste et glass, så ville jo det vært helt sinnsykt klønete av meg.

Hadde noen skreket "HVA DRIVER DU MED DA, ALEX?! HÆ?!". Så hadde jeg reagert med selvransakelse, og innsett å miste det glasset der var enkelt og greit ikke godt nok. Den reaksjonen hadde ikke kommet uventet fra personen som skrek, nemlig fordi jeg forventer mer av meg selv, og det samme gjør de rundt meg. (Hehe - ble jævlig rart med å bruke glasset som eksempel her!) Og som det konkurransemennesket er da, så hadde jeg gjort alt i min makt for å hindre at det skjedde igjen, med skjerpet fokus og sanser.

 

 

Det er stor forskjell å bli gapet til av 1 person og 6000 personer. Og jeg har noen opplevelser med å bli gapet på og hogd hode av på jobben, OG jeg skal si deg at jeg var ikke mye motivert på JOBBEN. Vel og merke så fikk den personen tillsnakk av sjefen.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340