Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 19 apr 10, 16:31
Endret: 19 apr 10, 16:39
Endret av: Holters

Vi har mange kvalitetsspillere, men om stallen er godt nok komponert stiller jeg store spørsmåltegn ved. Det hjelper ikke å ha mange gode individer om lagsammensetningen ikke er god nok. Det er ikke hvor profilert navnet er eller lønningsposen som avgjør kvaliteten.

Vi mangler et skikkelig oppspillspunkt. Tegström er og blir en nesten-spiller. Vi må bruke venstrevingen Andersson som midtspiss i 4-4-2, noe som åpenbart ikke er ideelt. Videre er han for svak defensivt til å spille kant. Det blir svært lite flyt med ham på banen.

Høyrekanten Valencia, som spillemessig ikke har prestert noe som helst siden 2005, blir fortrukket på venstrekant. Deretter mangler vi en løpssterk, defensiv sentral midtbane (Wehrman-typen), og vi har heller ingen høyrebacker i stallen. Keeperen er ung og talentfull, men usikker og dårlig med ball, noe som forplanter seg til forsvarsfirern.

Det er mulig det ikke finnes lag som på papiret har et bedre lag enn oss, men det finnes lag som har bedre eller minst like gode spillere i nøkkelposisjoner, og som generelt er bedre sammensatt, selv om enkeltindividene kanskje ikke er like gode.

Dessverre har det seg slik at vi burde hatt en spiss, en sentral midtbanespiller, en venstrekant og en høyreback for å komplettere stallen.

Mitt poeng er uansett det samme som jeg frontet før sesong: Jeg fryktet at folk ville tro at Adeccoligaen ville bli en dans på roser, men så lett er det faktisk ikke. Jeg gikk hardt og ofte ut og sa at FFK ikke burde gå ut med opprykk som målsetting, da dette bare ville bite klubben i baken om det skulle butte imot. Allerede etter tre (!!) serierunder har folk begynt å miste tålmodigheten. Det forteller alt.

FFK må skynde seg langsomt, bygge et godt økonomisk fundament, og bygge opp et nytt lag fra bunnen av.

I tillegg er det jaggu på tide at det sportslige følger opp det styret sier vi skal gjøre: Satse på ungguttene! Både Rafn og Becken spilte mye i treningskampene, ingen av de fikk kortere innhopp enn tyve minutter når de var innbyttere, men så fort det blir alvor, så får de ikke sjansen. Det er frustrerende å observere. Hvorfor Valencia, uten én fullført trening på tre uker, ble foretrukket på bekostning av Rafn i går fatter jeg ikke.

Hvis unggutta ikke får sjansen nå, når skal de da få den?

Til slutt vil jeg også understreke én ting: Det har bare gått tre kamper! Det er ingen krise så langt. Matta på stadion er dårlig, og det petimeter angrepsspillet FFK drev med i treningskampene kommer ikke til sin rett. I lokaloppgjør har FFK alltid vært dårlige, så et tap mot Sarpsborg kom vel nesten som forventet.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340