Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Næss

Bedriftsspiller
Ble medlem: 04 jan 08
Innlegg: 10

Lagt til: 07 mar 10, 16:37
Endret: 07 mar 10, 16:39
Endret av: Næss

Pedro Garcia Delgado spiller for UDA Gramenet Milán i Segunda B (det 3. høyeste nivået i Spania). Per dags dato ligger de på tiendeplass i den samme divisjonen som Barça Atlètic (B-laget til FC Barcelona).  Han er først og fremst spiss, men kan også spille på midtbanen. Noe merkelig er det at han ikke står oppført i spillerstallen på klubbens uoffisielle hjemmeside. Noen offisiell hjemmeside har jeg ikke klart å finne. Men han spilte uansett i kampen mot Barça Atlètic – da som sentral midtbane. Når det gjelder nivået i Segunda B, tror jeg mange Tippeliga-lag hadde slitt mot de beste lagene. Nå er ikke Gramenet blant de beste, så jeg er litt usikker på nivået der. Jeg har bare sett noen kamper med Barça Atlètic i år.

Når det gjelder hans karriere i FC Barcelona, så stemmer det ikke at han spilte på B-laget. I 2007 var han en del av Barcelonas C-lag, som spilte i nivået under der både B-laget og Gramenet spiller i dag. Etter denne sesongen skjedde det noen endringer i systemet hos den katalanske storklubben, og det hele endte med at C-laget ble oppløst. Pep Guardiola kom da inn som trener for B-laget (som for øvrig byttet navn til Atlètic) før 2008-sesongen. Da ble Pedro Garcia veid og funnet for lett av Pep. Som en følge av dette dro han på prøvespill i storklubben Anderlecht, men måtte dra hjem uten kontrakt. De siste sesongene har han altså vært i noen små klubber i Spania. Nå altså Gramenet. Litt morsomt er det at på C-laget spilte han sammen med noen av dagens Barcelona-stjerner (Pedro Rodriguez, Sergio Busquets + noen etablerte Atlètic-spillere).

Hvor god Pedro Garcia er i dag, har jeg ingen anelse om. Uansett har jeg litt tro på at han kan overbevise på La Manga.

Her er for øvrig en youtube-film fra januar der han avgjør kampen mot Mallorca B:

http://www.youtube.com/watch?v=-A7jYGThG_E

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f