Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 04 feb 10, 20:56
Endret: 04 feb 10, 20:57
Endret av: Willy René

Opprinnelig postet av DeKjök

Ikke for å være negativ, men vi må stikke fingeren i jorda her.  Fredrikstad tar av veldig lett.  Nøkternhet er et ukjent begrep hva fotball gjelder i Fredrikstad.  Vi kan, skal og må håpe på en ny Æra der 2009 blir stående som et absolutt bunnpunkt for historien.  Jeg vil hevde at 2009 alene nær er like ille som de 20 årene FFK bar borte fra toppfotballen.  Men, og det er et stort men, vi er i Adecco og der er faktisk nivået såpass at vi er nødt til å bruke penger på spillere også.  

Skulle gjerne sett at FFK's primærmål hadde vært å komme tilbake med solid økonomi, en god base spillere med lokal tilknytning i løpet av en viss tid fremfor rett opp igjen til neste år.  For da er jeg sikker på at supportere vil skrike opp om nye innkjøp, ny trener og så er vi igang igjen.

Fremfor alt må Fredrikstad og FFK både innse og tåle nedrykk fremfor at man igjen spiller med økonomien. 

FFK rykket faktisk ned ifjor, ett år etter de spilte europacup.  Og det skjedde på absolutt værste måte med tap for S08.  Men smerten og den flaue følelsen relatert til det druknet jo når den lange oppvasken kom.  

En ny æra er noe vi kan snakke om om 6-7 år, om det da har gått bra.

 

Det er ikke vanskelig å være enig i det du sier, men allikevel;

Det bør kunne gå an å kombinere nøkternhet og langsiktighet med direkte opprykk.

FFK tåler ikke mer enn ett år i Adecco, man bør opp direkte i år, og hvorfor ikke ? Sandefjord, Start, Stabæk, Odd, Molde og VIF gikk opp året etter nedrykket.

Vi kan godt stikke fingeren i jorda og samtidig drive et nøkternt og økonomisk sunt FFK selv med opprykk i år.

Fler enn ett år med fravær av tippeliga vil gi slitasje på publikumstilstrømmingen, færre sponsorinntekter og mindre inntekter fra TV-avtalen.

En tippeliga med 16 lag har god plass til FFK allerede neste år.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f