Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 04 feb 10, 12:59

Opprinnelig postet av TheDude

Opprinnelig postet av Asgeir

Jeg har lest gjennom hele tråden, (veldig langt innlegg...)

Jeg var egentlig ferdig med denne Asgeir, men her synes jeg du mener mye rart! Det bør være strengere sensur mot "hets" av egne spillere? Ok, glad jeg ikke er moderator i timene etter at FFK har gått  på en kjempesmell og tapt 6-0 mot Alta (gud forby), da er det kun de postene med "hets" av dommer og motstander som får stå, nei forresten, de kan jo også være inne her å lese så det går jo ikke, sensurer de også.

Og er det ikke litt drøyt å sammenligne "hets" her inne med drittslenging fra tribunen eller gågata? Jeg synes ikke det kan sammenlignes i det hele tatt. Fotballspillere bør ikke være her inne å lese, de burde nesten ikke lese sportsidene i lokalavisa engang, ihvertfall holde seg til papirversjon.

Fra ordbok: "hets -en ondsinnet og usaklig agitasjon (mot noen); offentlig personforfølgelse; opphisselseskampanje: drive hets mot en / bli utsatt for hets"

Siden du setter standard for definisjon av hva vi snakker om, så kan jeg referere til forumets regler:

1.8 - Begrunnelser og forklaringer
Ethvert innlegg som skrives skal ha en mening for leseren, så "han suger", "fint!" og tilsvarende innlegg uten videre forklaring vil føre til at innlegget slettes. Alle innlegg som gir uttrykk for at posteren ikke har brukt noe tid på å forberede og skrive svaret blir slettet.

Hvis dette ble fulgt i større grad ville innlegg som slenger skit til spillere uten at det er forklart eller begrunna bli sletta. Og dette synes jeg faktisk skulle vært håndheva i mye større grad, siden det faktisk bestemmer det generelle åndsnivået her inne: Det er faktisk ikke en rett å få sin melding offentliggjort her på forumet, det er et privilegium. På samme måte er det har moderatorene rett og plikt til å moderere forumet.

Og når en dust kommer med meningsløse utsagn som "Selg Ramberg", uten å si noe mer, ja så burde det vært fjerna fra meldinga, for det kan være andre fornuftige ting der som absolutt IKKE skal slettes.

Jeg tror forumet gjør lurt i det, for da vil ikke forumet anta den utrolig kjipe støyende formen som 99% av alle online-forum har lett for å anta, og dermed vil også legitimitet og notabilitet bedres sånn at forumet faktisk kan bli en av mange faktorer som inngår i beslutningsgrunnlag.

Om de det gjelder leser hetsen eller ikke spiller ingen som helst prinsipiell rolle - Det er det generelle prinsippet om ubegrunna utsagn som bør gjelde. En annen ting er det at vi bør skrive om folk som vi ville gjort det hvis de sto ansikt til ansikt foran oss, men det er en annen sak.

Moderatorene må arrestere meg hvis de synes jeg tar feil, men jeg tror ikke de vil gjøre det.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340