Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 31 des 09, 12:54

Forsåvidt enig med begge to. Anser meg selv som humanist, med tro på vitenskap, forskning og det som bevises. I de fleste tilfeller hvertfall.

Som denialsander nevner, fins det alternativ medisin som funker. Da jeg var liten hadde jeg masse ørebetennelse, som pencilin ikke ville ta knekken på. Etter noen runder hos en homeopat ble jeg helt frisk igjen.

Det siste året har jeg også vært veldig mye plaget av en vond rygg. I hele høst har jeg gått med vondt i ryggen nesten hver dag. Har vært hos både fysioterapeut og kiropraktor, og merket en viss bedring. Dette varte imidlertid få dager før smerten tiltok igjen.

I starten av desember prøvde jeg meg hos en kinesiolog. Dette er den rareste behandlingsformen jeg noen gang har vært borte i, men ryggsmertene mine er helt borte etter kun to timer!

Om det er placebo eller en faktisk fysisk reaksjon i kroppen min, aner jeg ikke. Det bryr jeg meg heller ikke veldig mye om så lenge det faktisk fungerer.

Flere verdensklassespillere har jo også oppsøkt en dame i Serbia som har massert dem inn med morkakevæske fra en hest! Hun har forsåvidt fått inndratt tillatelsen sin, men flere spillere ble klare på rekordtid.

Jeg mener uansett at vestlige leger har en veldig arrogant holdning overfor østlig medisin. Jeg mener at psykisk og fysisk helse er sterkt undervurdert i "vår verden", og at det fins en sammenheng i kroppen. Har man vondt i et lår, er det ikke alltid lårmuskelen det er noe galt med.

Når det er sagt, er det klart at det fins mange kvakksalvere. Et eksempel er jo han i Bergen som tilbyr hjelp for mennesker med kreft. Det samme ser man i Sør- Afrika hvor lokale, spirituelle "overhoder" utnytter desperate AIDS- rammede for å tjene penger.

De bør man prøve å styre unna. Jeg tror også at folk reagerer forskjellig på ulike behandlingsmetoder. For enkelte er det homeopati som passer, for andre fysioterapi.

Angående større sykdommer/ skader har jeg forresten liten tro på alternativ medisin. Jeg ville aldri oppsøkt en homeopat om jeg hadde hatt kreft eller brukket et bein..


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340