Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 07 nov 09, 10:14

Følelsen jeg sitter med akkurat nå er ubeskrivelig vond. Fredrikstad Fotballklubb betyr dessverre alt for mye for meg, slik at jeg nærmest sitter med en følelse som om noen nær meg har dødd og er på vei til å bli begravet. Den følelsen kan faktisk bli nærmere enn det noen her inne tror.

Fredrikstad Fotballklubbs økonomiske situasjon er faktisk så alvorlig at klubben per dags dato ikke oppfyller NFF,s krav til lisens. Det er mange lik i skapet som nå vil komme frem i den nærmeste tiden. Dersom ikke Høili eller spillerinvest spytter inn mye penger så er klubben alvorlig ute å kjøre.

Adeccoliga betyr mindre tv inntekter og lavere tilskuertall.

Det betyr at klubben må skjære ned betydelig på kostnader som administrasjon, spillere og støtteapparat. Klubben må også få ned kostnaden for å spille på Værste.

Dessverre så har klubben satt seg i en veldig vanskelig situasjon spesielt i henhold til lønn og etterlønn til T.Nordlie og R.Henriksen. I tillegg så ble det i siste liten hentet inn to dyre spillere i M.Andersson og A.Valencia med millionlønn enda klubben er teknisk konkurs. Høili betaler for spillerne men klubben sitter igjen med et stort lønnsproblem.

Hvordan er det mulig at klubben har kunnet råtnet slik på rot som den har gjort siden sølvmedaljene siden ifjor?

Har kun en mening jeg mener om det, inkompetent og dårlig ledelse over tid. Hvordan R.Henriksen med sine klønete håndteringer har blitt en leder er for meg en gåte. Han bør ihvertfall snarest ta et kurs i personalhåndtering. Det takler han ikke. Det arbeidsmiljøet han har skapt på Værste er under enhver kritikk.

R.Henriksen skal ikke få all skyld. Styret i Fredrikstad Fotballklubb. Hvilken kriterier legger man til grunn når det ansettes en leder i FFK? Vestvik virker ikke akkurat kompetent i sin væremåte han heller. Mitt endelige spørsmål blir da. Finnes det ikke flere kompetente ledere som ønsker å jobbe i Fredrikstad Fotballklubb? Finnes det ikke nok kompetente folk i Østfold så får man heller lete eksternt. Norge er større enn Fredrikstad. Og kompetente ledere finnes, ihvertfall som vil jobbe med en slik lønn.

Ser at T.Nordlie slår seg til brystet med et snitt på 1,5 mot 0,9 med Aune og mener at det ikke er hans feil at FFK rykker ned. Til det vil jeg si. Han hadde århundres mulighet til å holde FFK  i toppserien, men han maktet det ikke når det gjaldt. FFK mot Sarpsborg burde vært David mot Goliat. Utgangspunktet i FFK var bedre enn i Viking. Er faktisk helt enig med Ramberg når han sier det han gjør. At lokale spillere ikke får spille en slik kamp er historieløst. Og FFK hadde definitivt trengt roen til R.Kvisvik i en kamp som denne med sine pasninger. At han ikke engang er med i en 18 mannstropp er for meg helt skammelig. Greit nok R.Kvisvik er en klovn i media og har gjort og gjør mye rart men han har kvaliteter til å være med i en 18 mannstropp. Kunne vært helt avgjørende i en slik kamp. Jeg mener fortsatt at T.Nordlie var og er feil mann for FFK. Han sliter mer på omgivelsene enn han beriker dem over tid. Det å kjefte på spillere fungerer en stund men ikke i lengden. At han blir hentet til FFK med den spillergruppen vi har er for meg en gåte. At han i tillegg sverger til 4-3-3 med den spillergruppen vi har er også for meg en gåte. Det å gjøre om et spillersystem med kort tid igjen av en sesong er som regel ikke heldig. At en med en så lang trenerkarriere ikke ser det er også for meg en gåte.

Så til spillergruppen. De har underprestert noe veldig i år. De har latt dere påvirke av omgivelsene i for stor grad. Og det er viktig at en spillergruppe ikke får for stor makt. Når det er sagt så er det mange kloke fotballhoder der man kan lytte til. Både Ramberg, Pål og Kvisvik har kloke fotballhoder. Ingen tvil om at klubben hadde mye flyt ifjor og trodde kanskje at de var bedre enn de var. Men samtidig at den spillergruppen klarer å rykke ned er helt utrolig. At en så lojal spiler som Pål Andre uttaler seg som han gjør bør lyttes til. Han er ikke en spiller som uttaler seg i tide og i utide.

Hva vil nå skje? Regner med at Everton, Barsom, Gardar, Kvisvik, Pål, Andersson,Wallace, Raio, Borges, Stamatopoulos forsvinner. På grunn av lønn, at man ikke ønsker å spille i 1 divisjon eller at man ikke får ny kontrakt. Jeg mener at ihvertfall Pål kunne vært en nyttig spiller i førstedivissjon. Faktisk også en trent Kvisvik. Men har insett at det ikke vil skje med Nordlie som trener. Utfordringen til FFK er at mister vi for mange så vil man ikke rykke opp igjen. Er faktisk endel gode lag i Adeccoligaen. Tror vi finner både Sarpsborg og Moss i Adecco neste år, da jeg tror Kongsvinger blir for sterke. Og det kan bety problemer for FFK i disse kampene. Det har historien bevist. Er oppriktig bekymret for fremtiden til klubben i mitt hjerte. Mye må skje fort, og de valgene som gjøres nå vil være essensielt for klubbens videre drift og fremtid. Det at man rykker ned er ikke det jeg bekymrer meg mest for, men heller den vanskjøtsel og kreftsvultsen som har vokst seg stor i FFK systemet over tid. Dersom FFK skal tilbake til Eliteserien må mye skje eller så kan vi fort ende opp som Ham Kam.

 

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340