Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 27 okt 09, 12:07

Opprinnelig postet av Lars Thoresen

Wehrman har vist tidligere, dvs i tidligere klubber, at det skal fint lite til før han vipper over i de uproffes rekker. Dermed er det nok minst like mye Wehrmans feil som FFKs at han kvitrer ustanselig i media. Men siste ord er nok definitivt ikke sagt om det som har skjedd i og rundt FFK denne sesongen...

Man kan nok mene sitt om Wehrman om man vil det, og det er det mange som gjerne vil. Men spørsmålet de ansvarlige i FFK bør stille seg er ikke hvorvidt Wehrman var uproff eller ikke. Spørsmålet bør heller være hva Wehrman tross alt hadde rett i med sin kritikk, og hva man så kan gjøre med det. 

Jeg tror i alle fall ikke det kommer noen snille skytsengler dalende ned for å hjelpe FFK bare fordi man internt blir enige seg i mellom om at Werman var en dust og nok sagt med det om ham og de tingene han tok opp. Det er selvsagt behagelig å enes om noe slikt, så legger man mest mulig ansvar over på en person som ikke lenger er i klubben, og så er det ingen skyld igjen å fordele mellom de gjenværende. Men samtdig beslutter man da at man ikke en gang vil prøve å lære noe av feil man kan ha begått. I lengden er det FFK , og ikke Werman, som taper på det.

Nok sagt om Wehrman som spiller om person, men jeg tror rent generelt at holdningene overfor Wehrmans kontroversielle utspill i mediene reflekterer noe av problemet i FFK: her er åpenbart alt for mange som er mer opptatt av hvordan skyld skal bortfordeles, og alt for lite opptatt av å ta selvkritikk og forsøke å se hva man rent faktisk kan gjøre bedre i fremtiden.

For uansett om Wehrman er slik eller sånn, om han er en dust eller en tosk eller en idiot eller en uproff amatør eller en teit australiener uten teft for norske forhold eller om han er psykopat eller krangelfant eller om han bare er litt uheldig sitert i mediene: det er uinteressant. Og det hjelper ikke FFK en skit om man fortsetter å gnåle om hvor vanskelig Werhman var. Den siden av saken bør vi snart være ferdige med.  

Fyren hadde et poeng, og nå er det på høy tid å glemme Werman men heller forsøke å forstå hva han egentlig sa fra om. For det problemet Werhman pekte på er fortsatt i klubben, selv om Wehrman selv forlengst er borte.

Jeg går i grunnen ut i fra at en tilsvarende dynamikk gjør seg gjeldende hver eneste gang noen forsøker å komme til FFK med en mening om at noe burde vært endret, til lagets og klubbens beste. Straks blir man beskyldt for å være den som bringer det negative til bords, bare fordi man våger, eller evner, å sette ord på ting. Og så skal man fryse ut budbringeren, i stedet for å ta på alvor å forbedre egne svakheter. Her har FFK ganske åpenbart et problem. Og det problemet heter ikke Kasey til fornavn.

---------------------------

Alt og ingenting er like umulig,
resten er innen rekkevidde.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340