Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 22 okt 09, 21:22

Seriøst, hvis det allerede når er misnøye blant spillerne i FFK, etter at de nå har begynt å vinne kamper, ja så sier det vel mer om spillernes innstilling enn TN.

Og mener du seriøst at ikke unguttene fikk sjansen i Start når TN var der, sjekka gjennomsnittsalderen i jubelsesongen?? 

Og du mener han har hentet gamlinger til FFK? Vel han har vel hentet en svenske som vel kan sies ha vært en fornuftig investering, samt Valencia som blomstret under han en gang før, etter en tung tid i forkant av Starts-jubelsesong.

Ihjeltrente spillere?? ha ha ha ha ha, du kan da ikke seriøst mene at noen i fotballverdenen blir ihjeltrent?? Send de opp på hvilken som helst friidretts, svømme, eller ski trening så får du se hvor håpløst mye dårligere trent de er enn vanlige idrettsfolk. Er ikke mange treningstimer de legger ned i løpet av en uke. Og som regel kun 90 min med kamp. 

Har sett mange av gutta på gymmet også, de er jo pokker meg svakere og dårligere trent enn normale mosjonister. Greitt at de ikke skal være muskelberg, men de burde i alle fall ha styrke i kroppen og bena.
Enten er de ikke sterkere eller så tar de ikke treningen seriøst, og da er det ikke rart at det blir tungt å plutselig bli stilt krav til treningskvaliteten. 

Faktum er at fotballspillere ser på seg selv som adelen av idrettsutøvere og at de ikke trenger å trene så hardt. Spesielt dårlig kultur har vi i Norge. Det er også mye av grunnen til at norsk fotball ikke hevder seg lenger. Vi har færre talenter, men før så hevdet vi oss mye bedre pga god treningskultur og holdninger. Nå er spillerne mer opptatt av å tjene halv-mye penger i norsk liga enn å legge ned den treningen som skal til for å nå det øverste nivået i verden.

En annen ting jeg lurer på?? Hvilken trener i Norge har prestert toppplasseringer i fotball-ligaen mer enn 2 år på rad i eliteserien i Norge? Kommer ikke på så mange. Heller ikke ute i Europa er det mange av de.

Faktum er at det vanskeligste i en prestasjonsgruppe er å motivere til å "gjenskape suksess"  og jeg tror faktisk ikke det er mange trenere som kan stå i en jobb i 3-5 år i dagens fotballverden, til det er belastningen fra fans, presse og primadonnaspillere altfor stor.

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f