Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Dag Frode

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 mar 09
Innlegg: 13

Lagt til: 21 okt 09, 18:02

Ja, en klar målsetning må være å produsere egne spillere. Og det er jo egentlig en falitterklæring at det må en økonomisk krise til for at norsk fotball skal rope: "nå er det spillerutvikling og bruk av lokale talenter som gjelder". Det burde jo være en selvfølge at det hadde blitt jobbet godt med dette i mange år. Det finnes så mange talentfulle spillere i distriktet her og i Norge generelt. Problemet er bare at vi ikke har vært flinke nok til å foredle dem godt nok. Så må selvfølgelig unge spillere få mulighet til å prøve seg - over tid. Ikke bare spille en og annen kamp for så å bli erklært ikke god nok for nivået eller for ung.

Satsing på unge spillere tror jeg absolutt vil gjøre norsk fotball bedre på sikt. En god ung spiller tilpasser seg det nivået han er på til enhver tid. For å ta et konkret eksempel: Jeg ville ikke nølt et sekund med å ha brukt en ung spiller på vei frem kontra en eldre herre på vei ned, jmfr. f.eks Elvestad og Wehrman. Det må ha vært demoraliserende for Elvestad og andre i troppen å sitte å se på hvordan Wehrman gang på gang fikk spille selvom prestasjonen ikke akkurat var god. Det gjelder for øvrig en del andre eldre spillere også. Min mening er: Hadde man turt å satse på Elvestad fra start denne sesongen så hadde man nok hatt en bedre spiller nå enn det Wehrman er for øyeblikket, og da har man oppnådd ønsket effekt. Elvestad vil bare bli bedre og bedre med tiden, Wehrman blir bare dårligere og dårligere.

Vi får nesten håpe den økonomiske vanskelige situasjonen blir langvarig for norsk fotball, da rekker vi kanskje å få produsert en rekke nye unge spillere.........

 

---------------------------

Det er noe ved spillet fotball


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f