Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 08 okt 09, 00:31
Endret: 08 okt 09, 00:33
Endret av: Snæbbuss-aristokrat #78

Du skrev dette i en annen tråd Holters: "Bra for markedsverdien dette. Kan vi håpe på at FFK kan nå noen bud på 3-4-5 millioner kroner? Det hadde gjort seg. Vi bruker ham jo ikke uansett." Tolket det derfor dit hen at du ønsker at vi skal smi mens jernet er varmt og få noen millioner for han nå? Tror uansett det ikke er realistisk å få solgt Adiyiah for noen betydelig sum før han har prestert over tid på sitt klubblag. Er selvfølgelig positivt for markedsverdien hans at han gjør suksess på landslaget, har nok havnet på blokka til flere internasjonale klubber, men tviler på at noen handler uten at han har klart å spille seg til fast plass på et middelmådig TL-lag. Adiyiahs prestasjoner i U20 VM beviser at han utvilsomt er et stort talent, han har bevist nå at han kan prestere på et høyt nivå og det tror jeg styrker hans sjanser til å få flere muligheter i FFK. Først når han har prestert hos oss tror jeg interessen fra utlandet vil tilta. Jeg tror heller ikke at klubben ser på Adiyiah som redningen på klubbens nåværende krisesituasjon økonomisk, tror de tenker mer langsiktig vedrørende han, både økonomisk og sportslig.

At klubbens økonomi er kritisk er det ingen som helst tvil om, jeg håper dog at vi selv i disse krisetider klarer å tenke langsiktig i forhold til klubbens fremtid. Fokuset er selvfølgelig på å kutte utgifter og skape en bærekraftig økonomisk plattform for framtida. Kortsiktig sett trenger vi midler, kanskje må vi skaffe oss det ved å selge spillere nå som vi ideelt sett heller burde selge senere for en større sum. Kanskje må vi selge andeler i Borges for å løse akutte økonomiske behov nå, forhåpentligvis kan vi løse problemene på andre måter. Spør ikke meg om hvordan. Salgobjektet klubben først og fremst jobber for å selge tror jeg er Wallace, desverre har han vært mye skadet, men dette er en spiller vi kan få 10 mill + for om han presterer over tid, og vi har unge Thommasen som kan gå rett inn på hans plass og gjøre en strålende jobb der. Desverre er det ikke realistisk å få solgt Wallace før neste sommer tror jeg og det forutsetter at han når tilbake til sitt høyeste nivå. Borges har ett navn, men formkurven hans peker veldig i feil retning, tror heller ikke han er noe superhett salgsobjekt for øyeblikket. Borges trenger nok litt ferie og en god oppkjøring før neste sesong før vi får se det beste av han og da vil også interessen fra utlandet melde seg.

Slik jeg ser dagens FFK-stall tror jeg ikke vi kan regne med å redde oss økonomisk ved salg av spillere, vi har rett og slett ikke spillere som er salgbare nok for øyeblikket, men vi har flere som kan bli det i framtida. Tror klubben må løse de økonomiske probleme på andre måter, kan tenke meg det er en kjempeutfordring som sikkert utskjelte Henriksen bruker all sin tid på å finne ut av. Tror nok ikke klubben vil fornye kontrakten til hverken PAC, Kvisvik, Barsom eller Gardar. Mulig de beholder Everton om de får til en billigere avtale enn den de har med Cremio i dag. Det kommer til å bli opprydding i stallen, en mye større satsing på yngre spillere og en fornuftig og langsiktig strategi i forhold til sportslig satsing tror jeg. Hvor ille den økonomiske situasjonen i klubben egentlig er vet jeg for lite om til å mene alt for mye om det, men jeg tror uansett ikke klubben vil skyte seg selv i foten ved å tenke kortsiktig inntjening nå på bekostning av langsiktig tenkning, jeg tror klubben nå for alvor skjønner betydning av å tenke langsiktig, tror ikke de har noe annet valg heller. Fokuset akkurat nå er selvfølgelig på å redde klubbens kritiske økonomiske situsasjon, gud vet hvordan det skal gjøres, når det er gjort vil arbeidet mot en bedre framtid begynnne, jo før jo bedre.

P.S. Drømmen om Adiyiah tror jeg ikke er utopi Holters, kanskje ikke i år, men neste år tror jeg sjansen for at han blir vår mann i midten framme er helt klart sannsynlig. Vet ikke når han er tilbake i Fredrikstad, men blir vel i løpet av neste uke hvertfall, kanskje han får en rolle kampen mot Odd 19 oktober? Det hadde hvertfall vært orgasmiskt deilig om han gjorde dine ord til skamme der! Wink

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340