Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Dag Frode

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 mar 09
Innlegg: 13

Lagt til: 03 okt 09, 00:15

Opprinnelig postet av Holters

Selvsagt er det stor forskjell på en spiller som har og ikke har spilletillatelse.I tillegg er det forskjell på en spiller som har spilt fotball i landet siden 2001 og en som aldri har spilt fotball her tidligere. Førstnevnte er for en byråkratisk formalitet å beregne, mens sistnevnte tross alt må igjennom en grundig søknadsprosess.

Les disse uttalelsene:

- Vi har hatt lignende tilfeller tidligere, sier Stig-Ove Sandnes i NFF til TV 2 Sporten.

- Ramiro Corrales spilte i sin tid for HamKam uten arbeidstillatelse. Den gang slapp klubben unna med en pengestraff, sier han. Sandefjord er an annen klubb som har mottat bot fra NFF for lignende forhold.

Fullt så bra gikk det ikke for Haugars damelag som tidligere i år fikk poengstraff for bruk av en ikke berettiget spiller. Klubben tok i bruk en 15 år gammel spiller på A-lagsnivå. Grensen er at spillere på dette nivået skal være seksten.

Stig Ove Sandnes i Fotballforbundet mener det er forskjell på sakene.

- Når det gjelder Kasey Wehrman, er hans kontrakt med Fotballforbundet godkjent. Han er i så måte spilleberettiget. At arbeidstillatelsen ikke var i orden er mer spilleren og klubbens problem ovenfor UDI, sier Sandnes.

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/ffk-slipper-trolig-poengstraff-2922602.html

Nå har vel kanskje Holters og Tøfflus parkert meg med sine eksempler, men jeg kan ikke helt slippe saken ennå:

Jeg trodde det var et visst hierarki i kongeriket på saker som gikk på arbeids- og oppholdstillatelse. Problemet for meg i saken med Wehrman blir da hvordan NFF kan gi spilletillatelse til en person som ikke har arbeids- og oppholdstillatelse! Uavhengig om denne hadde blitt fornyet eller ikke. Kan NFF stille seg over UDI i så måte, uansett om saken hadde blitt slik at Wehrman sannsynligvis hadde fått det i kraft av å ha vært her i mange år? Og hvorfor var det ingen i NFF, FFK eller spilleren selv som sjekket og sørget for at dette var i orden? Etter mitt skjønn kan det ikke være store jobben for forbundet å ha kontroll på hvilke spillere som har behov for arbeids- og oppholdstillatelse og som derved til enhver tid også vil kunne gis tittelen spilleberettiget! Kanskje det også kunne vært slik at NFF hadde ytt klubbene denne servicen; den 31.12.08 utløper følgende spillers arbeids- og oppholdstillatelse, Kasey Wehrman, vennligst sørg for å forny denne i god tid. Det hadde vært noe det! En annen sak er jo om FFK eller Kasey  hadde klart å bringe det i orden....Wink

---------------------------

Det er noe ved spillet fotball


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f