Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5524

Lagt til: 29 sep 09, 08:47

Opprinnelig postet av Pk

Etter å ha trykket litt rundt på klubbens nettsider skjønner jeg at de har noen utgifter. Klubben har etter hva jeg kan se, ikke medregnet spillerne, 39 personer på lønningslista i en eller annen større eller mindre stilling/verv. Da har jeg trykket igjennom FFK, FFK Sport ASA, administrasjonen og det sportslige apparatet. Trenger man så mange for å drive en klubb i Norge?

Det er 18 ansatte i administrasjonen. Det sportslige apparatet, uten spillere men med alt av trenere på A-lag, jr lag og College teller ca 10 årsverk.

De som jobber i administrasjoen er ansatt, som arbeidstakere flest, og kan ikke sies opp uten videre. I det sportslige apparatet går de fleste på kontrakter, og noen av de går ut etter sesongen.

Alle disse, med unntak av Henriksen og Nordlie, har normale lønninger. Dvs at man må kvitte seg med 3-4 av disse for at det skal tilsvare enkelte spillerlønninger. i klubben. Det vil bli noen færre etter sesongen i det sportslige.

Husk en ting(dette er ikke bare til deg PK). For at FFK Sport ASA skal komme seg på fote hjelper det ikke å bare snu til en fornuftig drift. Man må også dekke inn underskuddet som har kommet grunnet dårlig likviditet. Man må altså ikke bare snu minus til pluss, men mye pluss. Da kommer man ikke langt med å kutte i administrasjon og trenerapparat. Man må få betydelig lavere utgifter til spillerlønninger.

 

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340