Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 27 sep 09, 14:03

Mye fine refleksjoner der. Ville nok være bra om ledelsen i klubben får med seg at det også tenkes såpass klokt og ydmykt mkring klubbens situasjon her på forumet, og at det ikke bare skrives negative ting som (fra deres ståsted) rammer klubben.

Men samtidig er det vanskelig å være veldig konkret med tanke på hva som skal gjøres annerledes. I mine øye er nevnte TKK først og fremst en superselger med sin fremste styrke i snakketøyet. Han har helt klart kommet med en del tanker som har satt spor i klubben, men nå skal ting fungere i praksis også. Uten å ville dra sammenligningen for langt så finnes det en hel del superselgere der ute som klarer å selge pyramidespill til tusenvis av godtroende mennesker også. Jeg mener bare å trekke det så langt som å si at når noe høres overbevisende ut og vi har lyst til å tro på det så kan vi lett la oss lure til å tro på det meste. Men med all respekt, TKK kom til FFK med null erfaring som sportsdirektør, og hans visjoner bar åpenbart preg av å være konstruert på et skrivebord og ikke gjennom erfaringer fra sammenlignbare klubber. Da har jeg faktisk langt mer tro på at Tom Nordlie er rette mann til å faktisk gjøre noe riktig med laget og klubben, basert på mannens udiskutable kompetanse, erfaring og oppnådde resultater. I alle tilfeller er det Nordlie som nå er klubbens kompetanseperson nr 1, og jeg tror det er avgjørende for FFKs fremtid at han nå får den ro og tillitt han trenger over tid til å bygge laget sterkt igjen. Så fremfor å diskutere hvor mye bedre alt kunne vært hvis bare den og den fortsatt hadde vært i FFK, så kan alle i og rundt kluben her og nå ta seg selv i nakken og love seg selv høytidelig at man ikke vil kjøre i gang noe personlig korstog mot Nordlie bare fordi man har en eller annen personlig greie utestående med mannen. Vi kan si med sikkerhet at det vil komme stunder hvor Nordlie gjør krav på mer plass enn han strengt tatt skal ha iflg strenge demokratiske likhetsprinsipper. Gi ham den plassen, det er min oppfordring til alle. Gi Nordlie rom til å være en litt vanskelig person om han nå blir det med tiden. Ikke let etter første og beste grunn til å kritisere ham og kreve hans avgang. Kontinuitet, også på trenersiden, er bra for klubben. Stadige utskiftninger medfører at klubben står i en vedvarende omstillingsprosess, og det er ikke bra. Om det er så er den eller den personen eller filosofien man følger betyr kanskje ikke all verden tross alt. Det er mange veier som fører til Rom. Men at det er en viss stabilitet i klubbens holdninger og filosofi, det tror jeg er viktig. Nå har vi de ressurspersonene vi har i klubben, støtt opp under dem. Det tror jeg er det beste vi alle kan gjøre.  

Så får vi heller bare krysse fingrene for at Henriksen & co klarer å holde skuta flytende en stund til, og at klubben neste år kan få solgt spillere som Wallace og Borges for gode penger, hvis nå det er veien å gå. Det tvinger seg vel kanskje frem.

Forøvrig tror jeg det er en god ordning om de som oppriktig tror på Gud ber for klubbens fremtid, og at de som ikke tror på noen gud lar det være. Smile

---------------------------

Alt og ingenting er like umulig,
resten er innen rekkevidde.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f